2017. január 8., vasárnap

SPOILER! Cassandra Clare: Éjfél kisasszony (Kocsmatúra #1)


Szeretnélek meginvitálni titeket Kocsmatúra első állomására, melyet Los Angelesben a Canter bisztróban szeretnék megtartani. Tartsatok velem egy tál eperre vagy kávéra.

Előre szeretném bocsájtani, hogy a bejegyzés spoilereket tartalmaz. Ennek a rovatnak az a célja, hogy kicsit jobban kivesézhessük azokat a részeket a könyvekben, amik annyira jók voltak, hogy muszáj említést tenni róluk, vagy olyan esemény történt, ami nem tetszett, vagy te másképp oldottad volna meg. Nem fogok az események között lineárisan haladni, ahogy épp eszembe jut, úgy fogom kiírni magamból.
Az első dolog, ami még csak nem is ennek a történetnek a részét képezi, az Rafael. Amikor először meghallottam, hogy Alec azt mondta, hogy Rafael, hát mondom mi van?? De hát ő meghalt! Leesett az állam, tudni akartam, mi történt! Mért nem mondd senki semmit? Bane következő könyvében lesz talán szó róla? Már a neten is kutakodtam, hogy mikor jelenik meg és mi lesz benne. Aztán eljutottam a legvégére, ahol az eljegyzési parti volt, és ott fény derült a titokra. Olyan jót mosolyogtam rajt, nagyon szép gesztus Rafaelről elnevezni a második gyermeküket.
Bane-Lightwood család
Amit nagyon imádtam, az a tarot kártyák, amiket Julian festett. Olyan szemléletesen volt ábrázolva, hogy könnyedén magam elé tudtam képzelni. Úgy sajnálom, hogy én nem tudok rajzolni, mert nagyon szívesen lefesteném, hogy az én képzeletemben hogyan élnek a szereplők, mert egy olyat se találtam a neten. Pedig azt hittem, hogy tele lesz velük az Instagram. Tuti, hogy Emmáról is megfestette a SZERELEM vagy TITOK kártyát, nem emlékszem, hogy lett-e volna róla szó.
A pizzás dolgot el tudná nekem valaki magyarázni? Annyira random jött elő Julianből, nem voltak ráutaló jelek és nekem nem teljesen világos, hogy most az tényleg igaz volt vagy ő csak kitalálta? Ha kitalálta, akkor Magnus társ volt ebben a cselben? Vagy ha mágikus pizzák voltak, mért nem utalt erre egy mondat sem előtte?
Malcolm tuti nem halt meg. Szerintem a következő regényben Annabellel együtt ők lesznek a gonoszok. Meg szerintem Annabel démonként fog újjászületni, nem emberként. Biztos gonosz lesz. És a dicsőség keze is biztosan szerepet fog játszani a következő történetben.

Emma és Julian a parton
A felesleges drámát úgy értettem, hogy Julian és Emma szerintem állnak olyan szellemi és érzelmi intelligencia szinten, hogy ha kibeszélték volna azt, amit Jem elmondott Emmának a tiltott szerelemről és következményeiről, akkor megértették volna és kerestek volna más megoldást. Így viszont Emma hazudott Juliannak. A hazugság sohasem követendő példa. Nekem sokkal jobban tetszett volna úgy, ha közösen találnak majd megoldást a következő kötetekben. Nagyon drukkolok nekik! Szerintem megérdemlik egymást. Már az Akadámiás történet alatt is elleneztem, hogy parabatai-ok legyenek, mondtam is nekik, hogy ne, meg reméltem, hogy valami galiba lesz, de nem jött össze L Szerintem az lesz a megoldás, hogy Cortanával elvágyják majd a rúnát, és nem lesznek többé harci pajtások. Emma pedig Cristinát választja bajtársának. Emma és Mark viszonya nevetséges. Szegény Markot úgy sajnáltam, hogy Cristinával így pofára esett. Bár szerintem még ennek sincs vége itt. Úgy tudom elképzelni, hogy az a csók hirtelen félbe szakad és Cristina majd mondja Diegonak, hogy álljon le, de addigra már Mark kimegy a szobából :D bár ez már igazán szappanopera szagú lenne.

Izzi és Simon

Simon-Izzy eljegyzés elején, ahol kifejtik, hogy Simonnak milyen szerepe van az Árnyvadász világban, az valami csodálatos! Sosem gondoltam, hogy ez lesz belőle. Imádom! Simon a kedvenc karakterem az egész világban. Nagyon örültem neki, hogy ilyen fontos ember lett belőle. Kell is az ilyen, szegény rémült mondén azt hiszi megőrült, közben pedig egy másik életre hivatott.
Van a 677. oldalon egy mondat, ami legutolsó azon az oldalon, így szól:
"A házasság olyan, akár egy hosszú beszélgetés, ami mindenképpen túl hamar ér véget."
Egyből az jutott eszembe, hogy milyen szép gondolat, ha öregen is halunk meg, az is még túl korán van, mert még a szerelmeddel szeretnél lenni, szerintem ez gyönyörű. Erre lapozok és mit olvasok? Clary azt mondja morbid gondolat. Morbid? Miért?? :D Nah szép :D

Emma és Jules
Azt megfigyeltétek, hogy egy csomó fontos karakter szemléletváltozás mögött egy trauma állt? Emma akkor jött rá, hogy szerelmes Julianbe, mikor majdnem meghalt. Mark akkor döntötte el, hogy marad, mikor Kieran elárulta. Olyan érzésem lett tőle, hogy minden fekete és fehér, nincs szürke. Nem tapasztalhattuk meg az átmenetet. A döntések mögött húzódó kérdésekre és válaszokra nagyon kíváncsi lettem volna.

Ennyi lett volna ez a kis spoileres kitekintő. Nektek mi a véleményetek? Van olyan momentum, amivel nem értettetek egyet? Kíváncsi vagyok rá J

2 megjegyzés:

  1. Cortanás megoldást már sok helyen hallottam, el tudom képzelni. De szerintem az is megoldás lenne, hogy ők ketten egész egyszerűen NEM RAJZOLNAK egymásra rúnákat! Jó kicsit macerás, de szerintem megoldható és így csak a törvényt kell kicselezni az meg ugye nem gond egy szereplőnek se. Szerintem Marknak Kierannal kéne megint összejönnie, de a halandó világban. Raphaelt már most imádom, nekem Magnus és Alec a kedvenceim, imádtam őket a végén. De Clary miért nem mond egész egyszerűen igent? Ezért is utálom. Nem lenne egyszerűbb igent mondania? MOst meg gondolkodhat és mindenki rá fog figyelni pff. Ez a véleményem a fontosabb dolgokról, ami épp eszembe jutott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nem rajzolás szerintem már nem elég megoldás, ahogy a barlangban Emma hallotta Juliant a fejében, már az is nagyon mágikus, így esélyesnek látom, hogy bekövetkezik a katasztrófa valamilyen szinten, de az érzelmeik amúgy sem múltak el egymás iránt, így a gondnak sincs vége azzal, hogy nem együtt vannak. A törvény a törvény, de szabadon értelmezhető, ahogy Emma mondta :D Kierannal biztos találkozunk még, de nem tudom mennyire lenne megoldható, hogy otthagyja a Vadűzést, remélem Mark nem megy vissza.
      Claryt én sem értettem, elvégre ők az árnyvadász világ álompárja, mire volt jó ez a függővéges kitekintés? Eleve róluk nem is lesz új könyv, legalábbis nem tudok róla, akkor meg mért kellett kétségek közt hagyni Jacet... nem értettem... Úgyis igent fog mondani, felesleges ez a műhiszti

      Törlés