2017. május 10., szerda

Top 5 Szerda #17

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Ma olyan könyveket mutatok meg nektek, amik jó party/évzáró/esküvő témát szolgáltatnak. Nem vagyok az a partyarc, így nem tudom, hogy nálunk ez a dolog mennyire divat, de akár filmekben, akár könyvekben is többször találkoztam már a dologgal. Valaki partyt szerez, meghatároz egy témát, és mindenki beöltözik ahhoz a témához kapcsolódóan és a díszítés is aszerint készül, esetleg még a kaják is. Nah ilyen könyvekről szól ezen a héten a Top 5 Szerda. A Goodreads csoport linkjét pedig IDE belinkelem.

Lehet, hogy az első választottam kicsit furcsán hangzik, de nagyon bírom a régi ruhastílusokat, megnéztem a 19. századi kortárs ruhákat, és szerintem baromi jól nézne ki egy halom ember ilyen öltözetben, meg esetleg még viselkedésben is. A férfiak nagyon udvariasak, a nők pedig szemérmesek. Szerintem én nagyon jól tudnám érezni magam egy ilyen buliban.



Lehet ez is kicsit furcsán hangzik, de ha kicsit belegondolunk, van értelem. A nagy illúzió legnagyobb részt a másvilágon játszódik. Mindenki a túlvilágon tovább „él”, amíg van a világon akár egy ember is, aki emlékszik rá. Ha elfelejtik, akkor eljön érte a keselyűember és elviszi. Hát ez így eléggé le van egyszerűsítve, meg ez a könyvnek csak az alapja, de a sztori nagyon jó, szerintem érdemes elolvasni. Lényeg az, hogy ha ez a téma, akkor akármelyik halott hírességnek vagy történelmi személyiségnek be lehet öltözni, külön kis szigeteket lehetne létrehozni a Római birodalomnak, Amerika felfedezésének vagy bárminek, ami épp eszébe jut az embernek. Szerintem nagyon kreatív és sokszínű lenne!

Jó kis steam punk világ, manapság ez nagyon népszerű. Mindenki maga találná ki az öltözékét, tök sok kreatív kiegészítőt láttam mostanában ebben a témában, kalapokat, nyakláncot, de még lámpát meg pendrive-ot is! Már a gondolattól is kedvem támadt szervezni egyet!




Igaz a sztori elég véres és nem túl vidám, de az öltözékek, a különböző típusú emberek megkülönböztető jegyei, mint kék kabát, lőporos hordós felvarrás, színes kesztyű, fehér kesztyű, mindenféle különböző dolgok, mint a párbajpisztoly vagy karabély, nagyon jól mutatnának egy partin. Bár nem feltétlen zárt helyen, ezt valami szabadtéri fesztiválszerűnek tudnám elképzelni, mint mikor korabeli ruhákban megelevenítik a történelmi eseményeket.


Már maga a világfelépítés is segít, hogy minél sokszínűbb legyen a társaság, elvégre négy különböző világban játszódik, melynek mindnek megvan a maga sajátossága. Vörös, Fehér, Szürke és Fekete London közül mindben máshogy öltöznek az emberek, Fehér Londonban még a bőrszínük is fakóbb, mint Vörös Londonban, ráadásul Kellnek még egy menő kabátja is van, ami több kabát egyben. Nekem ez baromira bejönne, ráadásul kibeszélhetnénk a könyv történéseit is. Már nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra!

Én ezeket a történeteket, világokat látnám szívesen egy buliban! Nem is olyan rossz ötlet ez a beöltözősdi. Még az is lehet, hogy egyszer eljutok valami hasonlóba. Nektek milyen könyvek jutottak eszetekbe? Miből lehetne még jó téma? Jövő héten nyári olvasmányokat hozok nektek!

További résztvevők: Arwen, Wandamaci, Dorka


2 megjegyzés:

  1. A Vérrel írt ígéretek nagyon jól hangzik :D bár még nem olvastam a könyvet, viszont tetszik, hogy mindenkinek van egy védjegye :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez a buli is baromi menő lenne :D egyébként szerintem jó könyv, tök jó hangulata volt a világnak, és a történet is érdekes volt.

      szerintem az lenne a legkirályabb, ha csak simán könyves bulit csinálnánk és mindenki annak öltözne, aminek akarna, és akkor lehetne azzal szórakozni, hogy kitalálod, hogy ki kicsoda :)

      Törlés