2017. május 17., szerda

Top 5 Szerda #18

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.
Sziasztok!
Szerda lévén nem maradhat a blog bejegyzés nélkül, mai nap a nyári olvasmányoké a főszerep. A téma olyan könyveket takar, amikről a nyár jut eszedbe, nyári témájúak, vagy egyszerűen könnyed kis nyári olvasmányok. A Goodreads csoport linkjét pedig IDE belinkelem. Lássuk a könyveket!
Igaz ez egy sorozat befejező kötete, én az első két részt is szerettem, de azért hozom ezt, mert nekem ez volt a kedvencem, és mert Olaszországban játszódik! Ráadásul egy karnevál is van benne, vagyis filmforgatás, de az lényegtelen. Árasztja magából a napfényt. Igazi nyári olvasmány, ifjúsági regény, nem kell a sorozattól einsteini magasságokat várni, de szerintem a maga nemében jó kis sorozat.
Ez már kicsit nehezebb témákat boncolgat, mint az előző kötet, amit mutattam. Főhősünk „A”, aki minden reggel más testében ébred. Így igazából azt sem lehet tudni, hogy fiú-e vagy lány. Aztán találkozik valakivel, és megváltozik az élete. Érdekes olvasmányélmény volt számomra. A regény megjelent a másik főhős szemszögéből is, ahhoz még nem volt szerencsém, de ma megyek könyvtárba, lehet kiveszem, ha már így eszembe jutott!
Hozhatnám ide akár az egész sorozatot is, de nem akartam csalni. Azért is mondanám nyári történetnek, mert kis rövid történetekről van szó, egy hétvége alatt akár az összes részt el lehet olvasni. A történet amúgy is olvasatja magát, át lehet repülni az oldalakon. Amikor olvastam az első két részt, nekem végig ilyen nyári meleg világ volt a szemem előtt, bár pontosan nem emlékszem, hogy volt-e említve benne évszak. Ez egy steampunk regény, melynek központjában egy befolyásos tolvajcsalád áll, azon belül is Winie szemszögéből követjük az eseményeket. Felbukkan a városban a legendás Mesterkulcs, amit meg kell szerezni. Ennek az izgalmas történetét olvashatjuk.
A sorozat második részéről épp tegnap tettem ki kritikát. Ide is mondhatnám mindkét részt akár, de inkább az elsővel kezdem. A nyelvezete és a cselekmény is gördülékeny, a szereplők szimpatikusak, nagyon gyorsan lehet vele haladni, mert olvasatja magát. Én pont nyáron is olvastam, a romantikus szál is igen kedves benne, nincs szerelmi háromszög és felesleges „jajj nem vagyok elég jó, ronda vagyok, de közben szép” drámázás. Bár úgy érzem, hogy hősnőnk nem a megfelelő kérdéseket tette fel, több információt is kicsikarhatott volna a történetből, a végén történtek sem leptek meg, de mindenképpen jó kis kikapcsolódást nyújtott számomra.
Egy ifjúsági fantasy, ami egy kötetes! Éljen! Már ezért is a top kedvencek között van a regény amúgy. De nyári olvasmánynak azért raktam be, mert ez is olyan gördülékenyen olvasható, érdekel a történet és nem akarod letenni. Mia, főhősünk annyira reálisan áll a történésekhez, mikor belecsöppen egy új világba. Nem az van, hogy új élethelyzet és már mindent tud, hanem megkérdőjelez, megvizsgál, elemez és kiértékel. A mágikus világban amúgy azt hiszem szintén ilyen nyári időjárás lehetett, mert nem voltak túl melegen öltözve szereplőink. A mi világunkban meg azt hiszem a Mondocon idején vagyunk, úgyhogy ha nem is nyár, de tavasz van, ami szintén elég jó idő, úgyhogy azért is telitalálat ebben a témában.
Összességében levonhatom magamnak a következtetést, hogy nyáron (meg amúgy egész évben) érdemes ifjúsági regényeket olvasni, nekem baromi jókedvem lesz tőlük! Egyre többen csatlakoznak a hazai bloggerek közül is a kezdeményezéshez, aminek nagyon örülök, az ő listáikat a bejegyzés végén megtaláljátok, amint elkészülnek, frissítem őket! Jövő heti téma a kedvenc mellékszereplők lesznek. Várlak titeket akkor is!

További résztvevők: Arwen, Dorka, Tubica, Wandamaci

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése