2017. május 31., szerda

Top 5 Szerda #20

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Sziasztok!
Remélem nem hittétek, hogy Top 5 Szerda rovat nélkül maradunk a héten! Egy kicsit később hozom, mint szoktam, de jön ma is! Az eheti téma igen érdekes, mert nem feltétlen könyves téma. Olyan „Fandomokat” kell összeszedni, amiért már nem vagyok oda. Nálunk ez a Fandom dolog szerintem nem igazán szokás, így kicsit össze is voltam zavarodva, hogy mégis mire gondolhat Sam, de úgy tűnik, hogy 5 olyan dolgot kell összeszedni, amiért nagyon odavoltál, de már nem. Ő például 5 tv show-t mutatott meg a videójában. Nálam kicsit össze-vissza lesz, mert mindenfélét megtaláltok a listában. Kicsit negatív téma, de lássunk neki! A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel!
5. Naruto: Shippuuden


Imádtam a Narutot! Az eredeti sorozatot. Képes voltam vagy 30 részt megnézni egymás után, ha nem többet. Eleve rövidek, úgyhogy ebben nincs semmi extra. De aztán elkezdődött a Shippuuden, néztem, és filler filler hátán, nem történt semmi, mindenki visszaemlékezett és vagy 100 részen keresztül építették újjá a falut. Naruto még csak el sem indult a Hokage út felé. És hát úgy voltam vele, hogy nem, ennyi elég volt belőle, köszönöm.

4. Helyszínelők


Annyira hosszúra nyúlt ez a sorozat, annyi szereplő jött és ment, hogy kb 7 vagy 8 évad után abbahagytam a nézését. Miután Grissom elment, már nem volt ugyanaz. Nem olyan rég nekiálltam újranézni a sorozatot, a jegyzeteim szerint a 6. évad első része következik, de nem érzem az ingert a folytatásra. Izgalmas újdonság volt annak idején, de miután már három különböző városban indították el ugyanazt a dolgot, már csak pénzhajhászásnak éreztem sok részt.

3. Rockerség


Ezt is egyfajta Fandomnak tekintem. Az a fajta tizen-huszonéves voltam, aki szimatszatyorral az oldalán, együtteses pólóban, tornacipőben rótta az utcákat, rockzenét hallgatott, koncertekre járt, kocsmában töltötte a hétvégéket, és nem érdekelte, mit gondolnak róla mások. Még szögecses csuklószorítóm is volt! Az, hogy mit gondolnak mások, most sem igazán érdekel, de már nem csak feketében járok, együtteses pólóban max aludni szoktam, nem igazán járok koncertre, kocsmába annyit se. Viszont a tornacipő maradt! Imádom őket! A zenét magát a zene szeretete miatt még mindig hallgatom, de már nem mondanám magam rajongónak, nem headbangelek, nem üvöltözök (bár hétvégén esküvőn igen jól esett AC/DC-re tombolni). Igazából azért hagytam abba a koncertekre és fesztiválra járni, mert kikészít a tömeg. Kicsi koncertre még mindig szívesen mennék. Egyébként ezekért az együttesekért voltam oda tizenévesen: The Offspring (mondjuk Fezenre idén megyek rájuk, mert helyben van), System of a Down, Rhapsody.

2. Vörös Pöttyös könyvek


Azt hiszem nagyon kinőttem belőlük. Még tavaly is baromira lázba hoztak az új VP megjelenések, mindet olvasni akartam. Még mindig sok van a kívánságlistámon és „az egyszer szeretném elolvasni” listámon, de már nem érzek akkora késztetést, hogy nekem most azonnal kell. Egyszer, ha már nem lesz mit olvasnom, akkor előveszem őket, de már nem igazán érdekelnek.

1. Cassandra Clare Árnyvadász világa


Ezt sajnálom a legjobban. A Végzet ereklyéi volt az egyik könyv, ami visszarántott a könyvmolyság világába, ráadásul nagyon imádtam a sorozatot! Imádom Simont és Magnust, de a többiek már egyáltalán nem érdekelnek. Elolvastam az Éjfél kisasszonyt, és olyan egynek elmegy élmény volt. Nem hozott lázba a folytatás, az sem, hogy Cassie újabb novellasorozatra készül. Még Magnus külön spin-off sorozata sem! Pedig őt tényleg nagyon szeretem. Emlékszem, mennyire sajnáltam, hogy nem veszem meg az Árnyvadász akadémia első részeit, mert sokalltam egy novelláskötetre az árát, erre a párom meglepett velük és madarat lehetett velem fogatni! Jó érzés volt ennyire rajongani egy sorozatért, de azt hiszem kinőttem ebből is. Ha a Végzet ereklyéinél vége lett volna, szerintem sokkal szívesebben emlékeznék rá, de már azt a sorozatot sem látom abban a fényében, ahogy megismertem.
Ezek azok a dolgok, amikért rajongtam egyszer. Nektek van ilyen? Vagy még mindig odáig vagytok az egykori kedvencekért? Szívesen olvasnám a véleményeteket a témáról! Hónapváltás van, így sajnos nem tudom megmondani, mi lesz a jövő héten, de várlak titeket akkor is!

További résztvevők: Arwen, Dorka, Tubica, Wandamaci

Forrás:
Naruto
CSI
Rocker
Vörös Pöttyös
Árnyvadászok

6 megjegyzés:

  1. Hát ez egy nagyon jó lista lett! A rockét rockerséggel én is így vagyok, ma és a vp könyvekkel. Mondjuk van, hogy ahhoz van két nem és akkor elolvasom, de már érzem én is, hogy másra van szükségem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! így, hogy már nem volt nyomás, hogy könyves kell, vagy egyáltalán mi kell, így már jöttek az ötletek! A vörös pöttyös dolgot annyira nem bánom, betudom annak, hogy már nem elég a "szeretlek utállak vesszünk össze béküljünk ki upsz egy vámpír" típusú sztorik. Egy nyári olvasmánynak jók, de nem lehet rájuk építeni egy egész olvasási időszakot szerintem

      Törlés
  2. A Helyszínelőkkel ugyanígy vagyok, bár én a Miamiért voltam oda meg vissza. :D
    Rockerség is megvolt anno - nyakkendők, szögecses karkötők, -övek, meg a társai. A rockot mondjuk ugyanúgy szeretem :D
    Szerintem jó így, hogy kicsit személyesebb lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ^^
      Horatiotól kirázott a hideg mindig! Nekem nagyon nem volt szimpatikus. Az a szemüveglevétel... de a sorozat jó volt, világosabb, meg tengerpart.
      szerintem Rockerkorszakon elég sokan átmennek/tek az én időmben, jó kicsit lázadni az elvárások és a normális ellen :) A zene meg úgyis megmarad :D

      Törlés
  3. Válaszok
    1. A Narutot még nagyon szerettem *.* az összes filmet is megnéztem! De valahogy nekem ez a kissé érettebb Naruto már nem jött be annyira, meg a filler tömeg :D te meddig nézted?

      Törlés