2017. június 26., hétfő

Félbehagyott könyvsorozataim

Bejegyzés sorozatokról, amiket nem tervezek folytatni.

Sziasztok!
Folytatom múlt héten elkezdett rovatot, ami a könyvsorozatokról szól! Mint a cím is mutatja, most azokat a könyvsorozatokat sorolom fel, amiket nem fogok folytatni valamilyen oknál fogva. Kíváncsi vagyok, hogy mennyit hagytam félbe! Én úgy érzem, hogy nem sokat, de a megkezdett sorozataira se gondoltam, hogy 15 lesz! A sorrendet most a molyos olvasmánylistámból vettem, írók szerint van ABC-ben, csak hogy még véletlenül se legyen ugyanaz, mint az előző!
A borítók nagyon tetszenek, a történet viszont egyáltalán nem állt közel hozzám. Ahogy az értékelésemben írtam molyon, nekem túl perverz és összevissza volt, a főszereplő sem kedveltette meg magát velem. Nagyon sok jobb regény van a világon, hogy erre áldozzak az időmből. Nem volt rossz, de jó sem.
Az első kötetből készült filmet kifejezetten szeretem, ezért úgy gondoltam, hogy nekem ez tetszeni fog! Hát sajnos nem lett igazam. Nekem unalmas volt, az írói stílus meg vontatott, nem tudtam megkedvelni, és nem is érdekel tovább a történet. A harmadik részből készült film viszont megint csak nagyon jó! A film zenéjét repeatre szoktam hallgatni!
Nagyon haragszom erre a sorozatra! A három magyarul megjelent rész nekem is megvan és olvastam is őket. Az első két részt nagyon szerettem, a másodikat még jobban is, mint az elsőt, a rengeteg perverz és erotikus jelenet ellenére is, mert amúgy ez nem az én stílusom. Aztán jött a harmadik rész. Az összes poén túl volt magyarázva, az egész regény kb. az előző két rész ismétlését tartalmazta, a felét ki lehetett volna húzni belőle, úgy éreztem, hogy hülyének néz az írónő, amit nagyon nem szeretek.
Az első rész olvastam, egyáltalán nem érdekel a folytatás. Sem a történettel, sem az érzéseikkel nem tudtam azonosulni, a főszereplő cselekedetei egyáltalán nem voltak logikusak. Ha meghal a szerelmem, tuti nem tudnék már a temetésén olyanokat gondolni a bátyjáról, mint ez a csaj. Nem az én világom ez sem.
Még csak egy rész jelent meg, de történetesen tudom, hogy trilógia lesz. Többször felhoztam már ezt a regényt is, az alapötlet nagyon jó, van benne fantázia, viszont a kivitelezés egyáltalán nem tetszett. A legnagyobb problémám a sok kicsi mellett, hogy volt egy erős női főhős az elején, aztán a végére lett belőle egy sírós hercegkisasszony, és ezt nem tudom elfogadni.
Kinőttem a sorozatból, már nem nyújt akkora élvezetet Leiner Laura stílusa, mint pár évvel ezelőtt. Két részt olvastam a hatból, többet nem is fogok szerintem. Azóta már annyi sok jó ifjúsági regényt olvastam, ami okosan volt felépítve, nem csak a szerelem, a hírnév és az „én nem vagyok elég jó és szép” problémák vannak a középpontban, hogy már nem vágyom erre a sorozatra egyáltalán.
Legújabb csalódásélmény. Vagyis hát nem csalódtam, mert nem is számítottam jóra. De azért titkon reméltem. Elég vegyes fogadtatása van, én a „nem tetszett” felé hajlok. Se a főszereplők nem érdekeltek, sem a történés, sem a konfliktusok, még az izgi részek sem pörgettek fel igazán. Látom benne, hogy mi az, ami tetszik annak, akinek tetszik, nekem viszont túlságosan negatív és mélabús volt. Ráadásul a főhős egy igazi tapló. Azóta a tv sorozatnak is adtam egy esélyt, már az első részt sem néztem végig, mert az is untatott.
Az első részt olvastam, sokszor az az érzésem volt, hogy Mr. Caroll valami nagyon durva cuccot tolhatott, mialatt megalkotta. Nincs szükségem ilyen élményre.
Ennél a sorozatnál is úgy vagyok, hogy az alapötlet tetszett, egy Napóleon korabeli világban játszódik, ahol háború dúl Anglia és Franciaország között, és sárkányok hátán folyik a légiharc! Nagyon izgalmasan hangzik, a főhős és a sárkány is szimpatikus volt, viszont nem szippantott be úgy a sorozat, hogy érdekeljen a folytatás.
Ennél kb. úgy vagyok, mint a Charley Davidson sorozattal. Nagyon tetszett az első rész, kifejezetten üdítő volt olvasni, valahogy újdonságnak láttam akkoriban azokhoz képest, amit olvastam. Erre jön a második rész és tönkreteszi az egészét! Kifejezetten irritál a szerelmi háromszög, mert egy unalmas klisének tartom, az író nem hajlandó megerőltetni a fantáziáját, erre ebben nem is háromszög van, hanem egyenesen háremszög. Ráadásul Zoey is le volt butítva egy kicsit, olyan dolgokon kattogott, amiken túl kellett volna lépnie.
Untam. Még most sem látom, hogy mit szeretnek ebben a történetben a rajongók. Akár én is lehetnék a főszereplő. Főhősünk egyetemre jár, bejár az óráira, zenél, hazamegy, bejár az óráira, zenél, hazamegy, van egy kis konfliktus, dolgozik, zenél, bejár az óráira. Csak közben van egy kis mágia meg misztikum. Az író amúgy 2011 óta nem bírta megírni a trilógia befejező kötetét, bár egy kiegészítő történetet kiadott 2014-ben.
Nem volt rossz, de már nagyon nem vágyom YA fantasy sorozatokra, így szerintem ennek a folytatása kimarad az életemből.
Nekem nem azt az élményt nyújtotta, mint a rajongóinak. Nekem Celaena nem olyan hősnő, akivel együtt tudok érezni. Ráadásul itt is egy teljesen felesleges szerelmi káosz kezdett kialakulni. Most úgy látom, hogy nem fogok többször Sarah J. Maas regényt olvasni, bár tudom, hogy az új sorozatát mindenki imádja.
Ez is egy olyan tipikus YA fantasy volt. A főszereplő sokat nyafogott, Will szemszöge sokkal jobban érdekelt volna. Az alapötlet itt is lehetőségekkel teli, de a kivitelezés nem jött át. Abban az időben jött ki ez is, mikor ontotta magából a könyvpiac a hasonszőrű regényeket, és hát ez is a kevésbé jók közé tartozik azok közül. Ráadásul ez a kötet nyitórész mivolta ellenére is ismételgette önmagát.

Hát ez megint nem lett rövid! Pedig ez már egy rövidített verzió. Nincs benne egy olyan sem, aminek csak egy része jelent meg magyarul, eredeti nyelven pedig több. Valamint azok sem, amiknél úgy éreztem, hogy esetleg még van rá esély, hogy egyszer, nyugdíjas koromban talán előveszem. A következő rész jövő héten érkezik, amikor is a már befejezett könyvsorozataimat fogom csokorba szedni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése