2017. január 31., kedd

Too much information BOOK TAG


Hát ez tényleg too much, majdnem 8 teljes oldal lett szövegszerkesztőbe, le a kalappal mindeni előtt, aki elolvassa! Nem terhellek titeket azzal, hogy még képeket is rakjak be, mert akkor aztán még inkább hosszúra nyúlna a terjedelem, a blogspot lehet el sem bírná J Köszönöm a kihívást Gorkinak, az ő bejegyzését ITT olvashatjátok.

1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Amynek, a Holdárnyék sorozatból, az ő stílusát szeretem a legjobban, vagány, rocker és kiváló dobos, aki nem fél összeizzadni a pólóját egy-egy próba vagy fellépés alatt. Nagyon bírom a csajt. Bár néha felvehetne hosszabb nadrágot is. Hát igen, senki nem lehet tökéletes.

2. A könyves szerelme(i)d?
Lehet, hogy furcsa lesz, de nem igazán szoktam szerelembe esni könyvszereplők iránt. Nagyon tudom őket kedvelni, de szerelmemnek nem mondanám őket. Aki még a legközelebb áll ehhez, az Simon az Árnyvadász világból. De neki is inkább a kitartása az, ami miatt megkedveltem.

3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?
Reni, a Szent Johanna Gimi sorozatból. A végére már nagyon sok volt a nyavalygása, az agyamra ment.

4. Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcodon?
Christopher Paolini: Örökség című regénye a leghosszabb méretben és oldalszámban is, a maga 938 oldalával.

5. A legnehezebb könyv a polcodon?
J. R. R. Tolkien: A gyűrűk ura kötetei a legnehezebbek a polcomon. Külön-külön is nehezebbek, mint bármelyik könyvem, pláne együtt. Bár ezek nem az én könyveim, hanem a páromé. Talán a szótárak azok, amik felvehetik a versenyt.

6. Vannak könyves posztereid?
Nincsenek, nem is raknám ki, ha lenne, már kinőttem belőlük. Gimis koromban volt egy időszakom, mikor együtteses poszterekkel akartam kirakni a szobám falát, de csak félig sikerült. Nem igazán válogattam, úgyhogy elég vicces volt egy falon látni a Backstreet Boys-t és Marilyn Mansont.

7. Vannak könyves ékszereid?
Nincsenek, ezt viszont nagyon sajnálom. Annyi szép könyv alakú fülbevaló és nyaklánc van. Meg Az éhezők viadala Fecsegő poszátás kitűzőt is imádom! Egyszer majd beruházok valami ilyesmire.

8. OTP*-d? (*OTP ~ One True Paring, avagy a tökéletes páros, olyanok, akik egyébként nem alkotnak egy párt, de a rajongó szemében tökéletes párosításnak tűnnek. Szóval fanok kedvencei együtt.)
Nem igazán tudok erre mit kitalálni, nem szoktam ilyenek gondolkodni, és utána járni sem. Nem tudom, hogy a rajongók kiket társítanak össze, és én se tudok senkit összerakni senkivel.

9. Kedvenc könyvsorozatod?
Csontszüret, Az Olimposz legyőzése, Holdárnyék, Harry Potter, Albion dala, Sötét elmék, Az Édesvölgyi Suli szerelmes ikrei (tini éveim emlékére)

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Francia Rómeó és Júlia musical egésze, a teljes Kárhozottak királynője OST, valamint az Operaház Fantomja főcímdala, főleg Nightwish feldolgozásban.

11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?
Bruck András: A fogadalom. Azért is mondom ezt, mert ennek lenne is folytatása, csak nem volt rá sajnos kereslet. Ha olyat kéne mondanom, ami már lezárult, akkor On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal? című regényét választanám, nagyon kíváncsi vagyok, hogy alakult Kósza és Miah'En kapcsolata.

12. Kedvenc egykötetes könyv?
Nehéz, nem igen olvasok egykötetest. Átnézve az olvasmány listámat, azért többet is találtam, nincs sorrend, ezeket mind más-más okból, de nagyon szeretem:
- On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?
- Mark Twain: Ádám és Éva naplója
- A.M. Aranth: A liliom kora
- John Steinbeck: Édentől keletre
- Stephen King: A ragyogás
- Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra

13. Mióta olvasol?
A legelső olvasás hullám 11 éves koromban jött, amikor a Harry Potter sorozat berobbant a világba, utána elég sokáig olvastam. Aztán gimi alatt alább hagyott a kedv, kissé mással voltam elfoglalva, élveztem a kollégisták szabad életét. Aztán egyetem harmadik éve körül, mikor már kevesebb volt a nyomás, nekiálltam magamnak könyveket vásárolni, akkor ismerkedtem meg a Csontváros sorozattal, ez indított el újra ezen az úton, de igazi könyvmolynak 2015 év eleje óta tartom magam.

14. Melyik Roxforti házba tartozol?
Griffendél és Hollóhát között vacillálok.

15. Mit keresel egy könyvben?
Azt, hogy kikapcsol, elrepít egy olyan világba, amit magamban felépíthetek, szórakoztat, néha megríkat (van, hogy erre van szükségem). Mikor éppen milyen hangulatom van. De alap esetben a világfelépítős-fantáziaszárnyalós élményre vágyom, nem is igazán keresem, csak vágyom rá.

16. Kedvenc idézeted?
A vicces idézeteket szeretem nagyon, pl ezeket:
„– Azt akarom mondani, hogy alig értjük, hogyan történt meg az időutazás, akkor honnan tudnánk, milyen következményei vannak? Nyáron elég sokat kutattam a témát…
– Azt, hogy fél tucatszor megnézted a Vissza a jövőbe-trilógiát, nem nevezném kutatásnak – szurkálódott Adria.” (Bessenyei Gábor: A feledés folyója)

„– … ámulatba esni, amikor meglátod a meglepetést.
– Hát bekötött szemmel, magassarkúban… valamilyen esésre biztos számíthatsz.” (Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra)

Vagy amikor olyanról olvasok, ami elgondolkodtat:
„– No mármost – szólt haragosan Kvothe – mindketten érthetően viselkedtetek, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy helyesen cselekedtetek.” (Patrick Rothfuss: A szél neve)

„– Te miben hiszel, Lea?
– Én? Én nem tudom. Talán egy harmadik lehetőségben. Abban, hogy mindenki magának választ… és ha van sors vagy végzet vagy akármi felsőbb hatalom, az hagyja, hadd kotyvasszuk a saját levesünket. Aztán ki mit főz magának, azt eszi. Aki jót rakott bele, jóból lakomázik… aki mérteket dobál a fazékba, az pedig mérget kanalaz. Ilyen egyszerű.” (A. M. Aranth: Acorenu - Kiválasztva)

Vagy csak szimplán szép:
„A falon ültem, és a foszló, szürke felhőcsíkokat néztem: éppen olyan idegenek voltak a számomra, mint minden más ebben a sötét városban. Óriási karomnyomokként csíkozták az égboltot, közöttük rózsaszínt vérzett az alkonyat.” (Mary E. Pearson: Az árulás szíve)

De sorolhatnám napestig ^^

17. Kedvenc író(nő)d?
A teljesség igénye nélkül:
Alexandra Bracken
A. M. Aranth
Bessenyei Gábor
Cassandra Clare (bár kezdek kinőni belőle, úgy érzem)
Leigh Bardugo
Samantha Shannon
Stephen Lawhead

18. Kedvenc borítód?
Ide inkább bebiggyesztem a múltkori borítós bejegyzésemet, EZEKET mind imádom.

19. Akciódús vagy Romantikus?
Egyértelműen az akciódúsra szavazok, a romantika sokszor elrontja az egész könyvet, vagy legalábbis a szereplőről addig kialakított véleményemet. Meglátja a Nagy Őt és egyből vagy kiskutyus szintű értelmi szintre esik vissza, vagy csak szimplán bénázik előtte.

20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Sehova, általában elmesélem a páromnak, de azon kívül elmenni nem szoktam sehova.

21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?
Függ a könyvtől és a rám gyakorolt hatásától, valamint, hogy hétvége van-e. Ha nagyon beszippant, egy 300-400 oldalas könyvet simán elolvasok 2-3 nap alatt, ha viszont nem annyira köt le, akkor hetekig is eldünnyögök vele. Vagy, mint A gyűrűk ura esetén, immár több, mint másfél éve „olvasom”, de egyszer tuti a végére érek!!! Megígértem magamnak, és hát az ígéret szép szó…

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Nem szoktam gyászolni könyveket, ami jó, azt utána is emlegetni fogom, és áradozok róla. A történet mindig velem marad, így nem kell gyászolnom.

23. Legkevésbé kedvenc könyved?
Margaret Stohl – Ikonok verte ki nálam legutóbb a biztosítékot. Borzasztó volt. Olyan érzésem volt, mintha oldalakat hagytam volna ki olvasás közben, pedig nem. Egyszerűen nem értettem az egész eseménysorozatot, sokszor nem volt benne logika.

24. Pozitív dolgok egy szereplőben?
Nem vagyok feminista, de nagyon szeretek erős, okos, bátor női szereplőkről olvasni, akik nem picsognak, olyanokról, mint például Charley Davidson vagy Paige Mahoney.

25. Negatív dolgok egy szereplőben?
Azt nagyon nem szeretem, mikor egy szereplő buta, mint a raklap, de ezt az emberekben sem szeretem. Valamint attól tudok kiakadni, mikor a szerelem miatt csöpögős, rózsaszín ködös egyénekké alakulnak a szereplők. Meg a hisztizést sem tudom tolerálni.

26. Miért kezdtél el blogolni?
Szerettem volna egy olyan felületet, ami az enyém, ahova azt írom le, amik az én gondolataim, úgy, ahogy én szeretném. Szeretném azt elérni, hogy egyszer ez egy kissé interaktív felület legyen (bár tudom, hogy nehéz lesz), és beszélgetnénk veletek itt a könyvekről vagy adott témákról. Valamint azt szerettem volna, hogy kissé nyissak a világra, ne legyek annyira zárkózott, mint amennyire, és úgy érzem ez már egy hónap után is sikerült valamelyest.

27. Félelmetes könyv?
Néha jól esik a borzongás és a félelem, de ritkán olvasok ilyet. Kedvenc egyértelműen Stephen Kingtől A ragyogás.

28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?
Gayle Forman: Ha maradnék

29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?
Bessenyei Gábor: A feledés folyója (Értékelés ITT, ha érdekel)

30. Kedvenc könyvcímed?
Bleeding Bride: A téboly kertje és Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája

31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?
Bessenyei Gábor: A feledés folyója

32. Mit olvasol éppen?
Patrick Rothfuss: A bölcs ember félele, és hangoskönyvben munka közben Jane Austen: Büszkeség és balítélet című regényét hallgatom.

33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?
Legújabb Star Wars (ez ér?) (Viszont nagyon várom a Szépség és a Szörnyeteget!!!)

34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Magnus Bane, Simon Lewis, Arcturus Mesarthim, Saphira

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?
Nem merek írókkal beszélgetni, könyvhéten is láttam egy csomó írót, akihez olyan szívesen odamentem volna, de nem mertem, talán majd idén ^^

36. Kedvenc olvasós nasi?
pörkölt, sótlan kesudió

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?
Harry Potter, Magisztérium sorozat vagy Árvadászok világában nagyon szívesen eléldegélnék, főleg varázsló vagy boszorkánymester lennék szívesen.

38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?
Sötét elmék világa. Nem szeretném megtudni, hogy én is meghaltam vagy táborba kerültem volna.

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Amikor a legutóbbi rendelésem megérkezett, egész pontosan január 20-án.

40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Nem tudok erre példát mondani. De ha ti tudtok, szívesen elolvasnám!

41. Kedvenc romantikus könyv?
Joss Stirling Lélektársak sorozata.

42. Írsz?
Csak blog bejegyzéseket, emaileket, semmi kreatív irományom nincs, amit ki lehetne adni, és nem is tervezek.

43. Kedvenc varázstárgy?
Nem kell tárgy, inkább bennem legyen mágia. Ha mindenképp választani kell, akkor Ariadné fonalát választom, ha ez nem csalás, mert hajlamos vagyok eltévedni. De viccet félretéve a láthatatlanná tévő köpeny szerintem elég menő.

44. Quidditch posztod?
Nem vagyok valami sportos, úgyhogy én inkább nézőként követném az eseményeket, de nagyon hangosan tudok ám szurkolni!

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
Avanged Sevenfoldról mindig Amy és a Holdárnyék jut eszembe.

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?
A moly.hu, mi más?

47. Használod?
Persze, a böngészőn és a telefonban is mindig meg van nyitva.

48. Kedvenc Fandom?
Utána néztem Gorkie! Ha jól értem, ez egy olyan közösséget jelent, amikben tömörülnek egy adott könyv, sorozat, film rajongói, mint a fanfic írók, cosplayesek, művészek… stb. Nem tartozom ilyenekhez és nem is követek ilyeneket.

49. Hány könyved van?
A moly szerint 129 könyv van a birtokomban, érkezik hozzám még 3 pár napon belül.

50. Kit hívsz meg?
Most kivételesen nem bloggereket, hanem vloggereket szeretnék kihívni. @Ngie, @pattsims97 és @blaskolevi94, remélem, kitöltitek egy videóban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése