2017. január 18., szerda

Top 5 Szerda #2


Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.

Eljött egy újabb hét, itt az idei a heti Top 5-nek. Ebben a részben a megosztó könyveket fogjuk boncolgatni, amiket vagy utálnak az emberek vagy szeretnek, de nincs köztes átmenet. Elég sok ilyen kötet van a piacon, az ember hajlamos rajongani az olyan dolgokért, amik tetszenek neki. Ez fordítva is igaz, borzasztó mód ellenségesen tudunk olyan ügyekben viselkedni, amiről szentül hisszük, hogy az borzasztó, negatív vagy éppen nem ildomos. Most ezekre hoztam nektek 5 példát. A Goodreads csoportról ITT találtok további információt.
5. Szepesi Nikolett: Én, a szexmániás
A molyos értékelése 37 %-on áll. Szerintem ez igen sok mindent elárul. Van egy-két pozitív értékelés, de alapjában véve nem valami kedvelt ez a könyv. Megmondom én nem olvastam a regényt, így az írásmódról nem tudok nyilatkozni, de azt olvastam White értékelésében, hogy olyan ez a kötet, mint „egy összefűzött éves Best magazin”. Elég sokat lehetett hallani róla a médiában és hatalmas port kavart. Lehetett volna jó, de ha ennyire utálják az emberek, mint amennyire én látom, akkor itt valami bibi van. Pedig a téma érdekes.
4. J.R.R. Tolkien: A gyűrűk ura
A legtöbb ember, akiről tudom, hogy olvasta, nagyon tetszett neki ez a regény. A fantasy világ egyik alapköve, nem lehet elmenni mellette anélkül, hogy ne lennének érzéseid vele kapcsolatban. Tipikusan az a könyv egyébként, amiről még senkitől nem hallottam azt, hogy elmegy. Vagy nagyon imádják, vagy nem tudta őket lekötni egyáltalán és félretették. Nekem ez a könyv a Moby Dick-em. Többször nekiálltam már, most is épp folyamatban áll az olvasás, már 2015 júniusa óta, de már a harmadik kötet elején járok, eddig most jutottam el a legtovább :D Hajrá nekem :D Mellesleg ez a borító baromi szép! A Szukits honlapjáról illesztettem be, ha én vettem volna meg, tuti ebben a kiadásban lenne meg.
3. Leiner Laura bármelyik kötete
Magyar viszonylatban Ő a legmegosztóbb író. Én most kezdtem belőle kinőni, az új sorozatának csak az első 3 részét olvastam, és nem is igazán tervezem folytatni. A tinilányok megőrülnek érte, egész szép piac épült ki a Cortez imádók és Márkerek hathatós segítségével. Ezzel nincs is gond, olvassák, ha szeretik, legalább olvasnak, és talán későbbiekben is szívesen vesznek kezükbe komolyabb, mélyebb tartalmú köteteket. Én is nagyon szerettem és sokat felnevettem a Szent Johanna Gimi első 4 kötete alatt, az utána lévőket is elolvastam, de nekem már nagyon vergődés szaga volt. Ugyanoda jutottunk mindig vissza, nem volt fejlődés.
2. J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Nem voltam még 11 éves, mikor elkezdtem olvasni a regénysorozatot. Mikor eljött a 11. születésnapom, titkon reméltem, hogy berepül az ablakon egy bagoly. De sajnos nem… mugli vagyok… Nővérem tanított a szomszédban egy srácot, és ő adta nekünk kölcsön a könyveket, így mindig kicsit késve tudtam csak elolvasni, meg hát nálunk is bátyám volt az első, csak utána olvashattam én. Alig vártam, hogy újra a világába zárjon, nagyon-nagyon szerettem! Itt én is a Hype-tábort erősítem, szerintem ez az a sorozat, amit minden fiatalnak el kéne olvasni. Lebilincselő, fiatalos, pörgős, sokszor elgondolkodtató, egyszerűen remek. A kedvenc borítóimmal csatolom nektek, szerintem ez a legszebb. Megfogadtam magamnak, hogy ha lesz olyan év, amikor nem veszek könyvet, akkor megrendelem az egészet Box Set-ben Bookdepositoryról. Idén ezt már elbuktam :D nah majd jövőre :D
1. E. L. James: A szürke ötven árnyalata
Az én meglátásom szerint ez a legmegosztóbb kötet a világon. Nagyon-nagyon sok emberből hozott ki hihetetlen negatív érzéseket és indulatot, viszont rengetegen kiállnak mellette és nagyon szeretik. A téma nem az én világom, nem szeretek ilyen dolgokról olvasni, nem tudom átérezni a helyzetet és belelátni a szereplők fejébe, így nem is próbálkozom vele, nem tudom, nekem tetszene vagy sem, de úgy vagyok vele, hogy nem szeretném kipróbálni.

Ez volt a heti Top 5. Kíváncsi vagyok, nektek mi a véleményetek erről? Olvastatok ezek közül valamit? Van olyan kötet, ami szerintetek rajta kellene lennie? Szívesen olvasnék róla a hozzászólásokban.

Jövő héten a kedvenc alul értékelt könyveimről olvashattok! Remélem, velem tartotok ^^

képek forrása:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése