2017. február 14., kedd

Egy poszt Valentin napra


Úgy határoztam, hogy én sem megyek el szó nélkül a Valentin nap mellett és összeszedek pár könyvet, amik nem feltétlen romantikusak, de fontos szerepük van benne az emberi kapcsolatoknak és az egymás iránti szeretetnek és tiszteletnek. Jómagam nem támogatom ezt az ünnepet, a családban sógornőm születésnapja van ilyenkor a központban. Jöjjön egy kis könyvajánló, a sorrend felsorolás jellegű, nincs rangsor.
Ez a legfrissebb könyvélményem, pár nap alatt végighallgattam az egészet, nekem nagyon tetszett, egyik helyen még meg is könnyeztem, pedig nem gondoltam, hogy hangos könyvön is képes vagyok sírni… Az olvasó hölgy hangja igazán kellemes volt. A főhősnő, Jane, számomra kissé túl szolgálatkész, de az érzelmek, amivel tele van a könyv nagyon magával ragadott. Jane életét követhetjük nyomon 10 éves korától kezdve, azt, hogy a kissé csúnya tanítónő, hogyan állja meg a helyét a nagyvilágban. Ez a regény végigvezet az érzelmek minden skáláján, szomorúság, düh, halál, elkeseredettség, szeretet, szerelem, család. Imádtam, biztos, hogy könyvben is elolvasom.
Ez a könyv egyáltalán nem a szerelemről szól, hanem egy fiú és egy lány hihetetlen barátságáról. Annyira szép ez a történet. Filmet láttam először, már idejét sem tudom, hogy mikor, aztán miután aktív moly lettem, akkor akadtam rá a könyvre, és tudtam, hogy ezt el kell olvasnom. Nem csak a barátság kap fontos szerepet a könyvben, hanem az önmegvalósítás, és hogy mennyire kirekeszthetnek mások, ha nem értik meg azt, ami téged boldoggá tesz. Mindenképpen százas zsebi ajánlatos a könyv végéhez.
Igazán könnyed kis romantikus ifjúsági történet, nem kell shakespeari magaslatokra számítani, de mindenképpen aranyos és imádnivaló! Nekem a tavalyi év egyik kedvence lett a regény, pont azért, mert annyira cuki, de nem az a rózsaszín felhőből csöpögő cukormázas cuki, hanem a szerethető fajtából. A könyvet értékeltem itt a BLOGon, olvassátok el, hátha kedvet kaptok hozzá. 
Hát igen, ez a regény igazán a romantikus fajtából való, nem tagadom, de ennek ellenére én imádtam! Nem sűrűn szoktam olyan romantikus regényeket olvasni, amik a mi korunkban játszódnak, a valós világban, inkább olyanokat, amiben központi téma a fantasztikum. De ezt a regényt nagyon szerettem. Egyáltalán nem hosszú, de ebbe az alig 200 oldalba nagyon sok érzelem és történés van belesűrítve. Annyira megható, mikor megtudod, hogy ki kicsoda és mi miért van! Itt is előbb láttam a filmet, és utána olvastam a regényt, úgyhogy nálam nem volt meglepetés, de még így is elsírtam magam a könyvön. Hihetetlenül el tudok érzékenyülni a könyveken. (Bár filmeken is… ezért nem nézünk romantikus filmet moziban)
Úgy tűnik ez a lista a „mit láttam előbb, mielőtt elolvastam” nevet is viselhetné, mert ez a regény is azok közé tartozik. Ebben a történetben is fő szerepet kap a romantika, de nem az a legmérvadóbb része. Szerintem sokkal fontosabb Mia és családja, mint Mia és Adam kapcsolata. Mia egy balesetben elveszíti azokat, akik fontosak neki, ő pedig kómába kerül, de kívülről szemléli az eseményeket, és tisztában van vele, hogy mi történik körülötte. El kell döntenie, hogy akar-e élni, vagy inkább feladja. Nagyon nehéz lehetett meghozni egy ilyen döntést. Sokat gondolkodtam rajta, én hogyan választanék hasonló helyzetben, és arra az elhatározásra jutottam, hogy örülök, hogy nem kell ilyen horderejű elhatározást hoznom.

Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket valamelyik történet iránt! Mindegyiket csak ajánlani tudom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése