2017. március 12., vasárnap

SPOILER! V. E. Schwab: Egy sötétebb mágia (Kocsmatúra #2)


Elérkeztük kocsmatúrák második állomásához. Gyertek, igyatok meg velem egy italt a Kőhajításban! Talán Kell is velünk tart.
Előre szeretném bocsájtani, hogy a bejegyzés spoilereket tartalmaz. Ennek a rovatnak az a célja, hogy kicsit jobban kivesézhessük azokat a részeket a könyvekben, amik annyira jók voltak, hogy muszáj említést tenni róluk, vagy olyan esemény történt, ami nem tetszett, vagy te másképp oldottad volna meg. Nem fogok az események között lineárisan haladni, ahogy épp eszembe jut, úgy fogom kiírni magamból.

Először is azt kell megemlítenem, hogy mennyire nagyon tetszett a mágia megtestesülése a regényben! Még sosem gondoltam úgy a mágiára, mint önálló személyiségre! Annyira új színfolt volt ez nekem, hogy már ezért is imádom a regényt! Bár volt pár rész, amit nehezen követtem. Mint például azt, hogy hogy átadják egymásnak ezt a sötét dolgot, ami ugye a mágia. De most ez egy tudat több testben vagy mind-mind külön tudat lett? Mert ha egy tudat, akkor hogy tudott több embert irányítani? Nem tudom teljesen hova rakni ezt a vitarit. Ha ő maga a mágia, akkor csak egy van belőle, nem? De ha több van belőle, akkor nem kellett volna mindegyiket külön eloszlatni?
A fekete kővel kapcsolatban elég erős Gyűrűk ura hatást éreztem, főleg ez után a rész után:
"- Add vissza! – követelte Kell, önmagát is meglepve a sürgető kéréssel. Azzal győzködte magát, hogy az lesz a legbiztonságosabb, ha őnála van, de igazság szerint a kezében akarta tartani. Nem tudott szabadulni az érzéstől, hogy ha megfoghatná, sajgó izmai megnyugodnának, és gyenge vérkeringése is erőre kapna.”
Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akinek ez feltűnt, bár azt nem tudom, hogy máshogy hogy lehetett volna megoldani. Mert ebben az is benne van, hogy a mágia, mint tudatos entitás, akarta rávenni, hogy használja. Bár az Egy gyűrű is ezt csinálta. Hát nem tudom. Valahogy mégis máshogy kellett volna ezt előadni szerintem.
Van az a rész, mikor Astrid felveszi Lina alakját, és Kell észreveszi, hogy nem ő az. Azzal indokolja, hogy hát csak úgy tudta, hogy nem ő az. Nekem azért ez így egy kicsit kevés. Itt én már azt éreztem, hogy talán már a mágia vezette kissé Kellt, hogy lehet nem is tudta, hogy Lina nem Lina, csak elborult az agya és leszúrta, aztán szerencséje volt. Bár az jó poén volt, hogy „azt mondta: kérlek”!
Holland tuti nem halt meg. Ő fog visszatérni a következő részben. Pedig annyira azt reméltem, hogy mikor Kell átszúrta a pecsétjét, akkor talán hatástalanította rajta Athos hatalmát, és majd ő is jó lesz. Hát így már nem tartom valószínűnek, hogy Fekete London után majd ő is jó antari lesz. Kár érte. Szerettem úgy gondolni rá, hogy csak azért olyan, amilyen, mert Athos hatást gyakorol rá. Tudom, hogy indult a királyi trónért, de elbukott, én ezt is olyan jelnek vettem, hogy még van benne jó, és nem tudott teljesen kegyetlenné válni, ami ahhoz kellett, hogy sikerrel járjon Athos és Astrid ellen.
Ami a legnagyobb szívfájdalmam, az Mortimer és Percy felesleges halála! Annyira tudok haragudni az értelmetlen tragédiák miatt. (Ezért haragszom nagyon Suzanne Collinsra is.) Az ő halálukat igencsak töltelék anyagnak éreztem. Akár mennyire gondolkodom, nem adtak hozzá a történésekhez semmit. Még ha Mortimer eljutott volna a királyi párig és ott történik valami, azt mondom oké, de így… Még simán szerepelhettek volna a következő részben. Annyira szimpatikus és kedves katonák voltak. Ráadásul Rhy saját emberei. Most nincs senki, akiben teljes mértékben megbízhatna.

Uh, update:
Eszembe jutott még valami, bár ez szerintem igen egyértelmű. Lina szeme, szinte biztos vagyok benne, hogy ő is antari. Mivel nem is tudunk semmit a múltjáról, még az is lehet, hogy Vörös Londonból származik, csak gyerekkorában valamiért átvitték, lehet van valami prófécia, ami miatt el akarták dugni. Olvastunk már ilyenről. Ti mit gondoltok?

Ezek lennének azok a dolgok, amik olvasás közben megragadtak vagy elgondolkodtattak. Nektek van olyan jelenet, vagy kérdés, ami megválaszolatlan maradt? Szívesen beszélgetnék veletek róla!

kép forrása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése