2017. április 26., szerda

Top 5 Szerda #15

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Szerda van! Imádom a szerdát! Ilyenkor már majdnem hétvége van, vagyis én úgy érzem, mert holnap már csütörtök, ami már majdnem péntek! És nem utolsó sorban, itt az ideje Top 5 Szerda bejegyzést megosztani veletek! Nagy örömömre szolgál, hogy többen is jeleztétek már, hogy elkezditek, és hogy tetszik a kezdeményezés. Erre mindenkit csak biztatni tudok! A csoportról bővebb információt szokás szerint IDE belinkelem. A mai bejegyzésben azokat az írókat mutatom meg nektek, akiktől még többet szeretnék olvasni, tehát egy vagy több könyvét már olvastam. A sort tudnám még folytatni, de most nem csalok, leszűkítettem ötre. Úgy jött össze, hogy az ötből négy klasszikus lett; lehet, hogy ez is egy jel magam felé, hogy kicsit álljak le a fantasyval? ÁÁÁ nem hiszem. A sorrend ABC, nincs köztük rangsor. No de kezdjünk is bele!
Dickensnek eddig a moly szerint csak egy rövidített könyvét olvastam angolul, mégpedig a Szép remények könnyített verzióját. De emlékszem, hogy középiskolában olvastuk több munkáját is, bár nem teljes regényeket, mivel tanultam brit irodalomról, a kéttannyelvű szakközépnek hála. Emlékszem, hogy azok is tetszettek, meg a Szép remények is bejött, és kíváncsi vagyok, hogy rendes terjedelmében mi is történik Pippel. Valamint a Két város regénye annyi könyvben meg van említve, hogy már illenék elolvasnom. Meg a Twist Olivért… Meg a Copperfield Dávidot… Meg a Karácsonyi éneket… Mennyi olvasásra váró könyv, és még csak az első írónál tartok!

Charlotte Brontë 
Nála kicsit csalok, mert csak hangos könyvben hallgattam meg a Jane Eyret. Viszont annyira megtetszett, hogy mindenképpen szeretném elolvasni magát a regényt is, valamint további műveit, hogy tényleg az írónő stílusa tetszett-e meg, vagy csak a felolvasás. Tőle még nem találtam ki, hogy melyikek lennének a jelöltek.

Tőle azért szeretnék többet olvasni, mert eddig két regényét olvastam, és az egyiket imádtam, a másik viszont nem fogott meg. Az Édentől keletre örök kedvenc lett, a Kedves csirkefogók viszont nem az én világom, tartok tőle, hogy nem értettem meg a mondanivalóját. Lehet, hogy majd kicsit idősebb fejjel újra előveszem és majd tetszeni fog. Az Egerek és emberek, az Érik a gyümölcs mindenképpen a listán van, de lehet, hogy még bővülni fog.

Vele hasonló a helyzet, mint Brontë-vel, neki is a hangoskönyvéhez volt eddig csak szerencsém. Nagyon tetszett a stílus és a történet is, róla sok jót hallottam eddig, a családomban is és máshonnan is. Az Érzelem és értelem még meg is van nekem, Ulpiusos kiadásban, úgyhogy lehet, nem ez volt életem választása, bár akkor még nem voltam könyvmoly, nővéremnek kellett megvennem a Szürke második és harmadik részét, és mivel 2+1 akció volt, így ezt választottam magamnak. Annyi ideje nézegettem már, nem tudtam választani, és a végén csak lekaptam a polcról. Ez még akkor volt, mikor Győrben volt Ulpius, úgyhogy ősidőkkel ezelőtt. Jane Austen könyvei közül az Emma, a Büszkeség és balítélet, az Érzelem és értelem mindenképpen terítéken van, de a lista még bővülhet.
Végül, de nem utolsó sorban, egy kortárs, és ráadásul magyar! On Sai könyvei közül csak az Apa, randizhatok egy lovaggal? című remek ifjúsági regényét olvastam eddig, de az is elég volt ahhoz, hogy még többet akarjak! Ezután még meghallgattam a Sose szólj be varázslónak hangoskönyvét, a story itt is tetszett, viszont az egyik főhős hangja nem igazán jött be. Nála nem szeretném leszűkíteni a listát, az összes könyve szerepel rajta! Az Esővágy meg is van, hamarosan el is olvasom!
Ez lenne az én kis ötös listám! Mivel hónapváltás van, még nem tudom nektek előre megmondani, hogy mi lesz a jövő heti téma, de szinte biztos vagyok benne, hogy valami nagyon jó kis dolog lesz! Kíváncsi lennék a ti szerzőitekre, és az indokokra is, hátha én is kedvet kapok hozzájuk!

További résztvevő: Dorka, Arwen, Wandamaci
Képek forrása: wikipedia.hu, On Sai: cultura.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése