2017. május 25., csütörtök

Könyvhétre hangolódva

Tervezgetés és bevásárló lista, irány a Vörösmarty tér!

Sziasztok!
Úgy gondoltam, ma hozok nektek egy kis előretekintést a jövőre. Hamarosan itt a Könyvhét! Az idei év számomra legjobban várt könyves eseménye, mert a Könyvfesztiválra nem tudtam elmenni. Június 08-12. között kerül megrendezésre a 88. Ünnepi Könyvhét, mely idén is a Vörösmarty téren várja a könyvbarátokat. Szerintem Dórival fogunk Székesfehérvárról felmenni szombaton, ott találkozunk győri barátaimmal, és együtt fogjuk járni a standokat. A dedikálások még nem mindenhol vannak kint, úgyhogy ilyen téren még nem tervezgetek, annyi biztos, hogy A. M. Aranth-tal dedikáltatom az egyetlen üresen álló könyvemet tőle. Emellett már most tudok két programot, amire mindenképp szeretnék eljutni.
Az első egy molyos, szeretnék találkozni Ashleyvel és Hikarival, akik indítottak egy molyos eseményt is. Remélem, hogy talán ott vagy valahol máshol találkozhatok több mollyal is, mint például Dorkával, Abstractelffel, Levandrával és Sollal, (teljesség igénye nélkül), remélem összejön, és ott tudok lenni! A másik program pedig a Booktuber találkozó, amiről még egyelőre nincs infó, csak annyi, hogy lesz! Kíváncsi vagyok Andira, Levire, Patrikra és Hailsre élőben is, szívesen dumcsiznék velük is kicsit. Bár Andival tavaly Könyvhéten összefutottam, kb. jól le is támadtam, hogy te vagy a Vlogger Andi?? Úgy meglepődtem, de tiszta jó volt! Remélem nem ijedt meg tőlem túlságosan! És most következzenek a könyvek!

Az első kupacban azokat mutatom meg, amiket (valószínűleg) tuti megveszek! Az első, amit mindenképp megvásárolok, mert már előrendeltem, és a helyszínen fogom átvenni, nem más, mint S. J. Kincaid: A ​kárhozott című könyve. Már a külföldi megjelenésnél nagy szerelem volt ez a könyv, a kedvenc borítóim között is beválogattam az egyik Top 5 Szerda alkalmával, és mikor rá pár napra megtudtam, hogy a Twister Media kihozza, hát velem maradat lehetett fogatni. Sokat várok ettől a könyvtől!

Főnix Könyvműhely: Halhatatlanok fantasy antológia. Talán egy hete láttam meg a molyon, még adatlapja sincs. Tavaly is gazdagabb lettem tőlük egy fantasy antológiával, az Ajtók és átjárókkal, ami összességében tetszett, szeretnék hagyományt teremteni és minden évben beszerezni egy-egy ilyen novelláskötetet a gyűjteményembe. A könyvben az alábbi szerzőktől olvashatunk írásokat: A. M. Aranth, Cassy Blacksmith, Dörnyei Kálmán, Gabriella Eld, Habony Gábor, Hinda Vinchi, Imre Viktória Anna, Jassó Judit, Johhny Silver, Koós Parícia, Mickey Long, Nyírő Szabina, Patrick J. Morrison, Riley E. Raines, Solymár András, Szilágyi Zoltán, Tolnai Panka. Van, akit nem ismerek közülük, de többen benne voltak a tavalyi antológiában is, úgyhogy bizakodó vagyok!

Ian Tregillis: Géplélek című regényének láttam több értékelését is, ami felkeltette az érdeklődésemet, de ami megfogott, és ami miatt végleg eldöntöttem, hogy nekem ez kell, az a trailer volt! Megmutatom nektek, nézzétek meg, a bejegyzés alján megtaláljátok, szerintem nagyon menő lett, a szinkronhang egyszerűen tökéletes választás lett!
A Fantasztikus világok szintén egy antológia. Eleinte eléggé taszított ez az „Állítsuk meg a szuperhősöket” mai politikai kampányplakát copy, de azóta láttam a könyvről értékeléseket, videókat és még politikai műsort is, amiben szerepelt a kötet, és meggyőzött, hogy nekem ez kell. Engem egy másik marketing fogott meg, a könyv direkt marketingje nagyon nem. Az alcíme így hangzik: Társadalmi és politikai kérdések a képzelet világaiban. Nagyon kreatív ötlet bemutatni a politikát például a Star Wars világában, vagy éppen a közelharc evolúcióját a Batman-filmekben a társadalmi elvárások tükrében. Meglátjuk, hogy beváltja-e a hozzá fűzött reményeimet.

És az utolsó ebben a kategóriában Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára. Megjelenése óta hívogat ez a könyv. Csábít, hogy vegyem meg. És már a folytatás is megjelent! Nagyon megfogott ez a minimál borító, szerintem gyönyörűséges! Jókat hallottam a regényről, szeretném a polcomon tudni és még idén sort keríteni rá!
Ez még egyáltalán nem végleges és fix lista, főleg úgy, hogy naponta kapunk új megjelenésekről információkat, de úgy gondolom, hogy ezeket mindenképp szeretném. Ezeken kívül van még pár esélyes, akik szóba jöhetnek. Nagyon szeretném folytatni Vivien Holloway Winie sorozatát, aminek első két részét utazókönyvben olvastam, így a harmadik rész, A hóhér kötele még esélyes beszerzés. Ilyen esélyes jelölt még Dan Krokos: Hamis emlékek trilógiája, mert ez az új kiadás valami eszméletlenül szép lett, sok jót hallottam már a sorozatról, de a borító annyira nagyon nem volt jó, hogy eszembe sem jutott megvenni, max. könyvtárból hoztam volna ki azután, hogy megjelenik a befejezés, viszont így már szükségem lesz rá! Végül, de nem utolsó sorban pedig Rain Arlender: Az élet esszenciája című könyvét szeretném megkaparintani, ha nem csúszok ki nagyon a keretből, mert annyira IMÁDTAM azt a könyvet, hogy nagyon szeretném, ha bármikor le tudnám venni és újra tudnám olvasni, pedig nem vagyok az újraolvasás híve.

Azt hiszem ennyi, és ez csak a nagyon minimál, meg sem említettem Alexandra Bracken: Az idő vándorai vagy Tahereh Mafi: Illaberek című regényeket, mert arra már biztos nem fogja futni. Majd legközelebb. Jó lenne sokatokkal összefutni majd, és bízom benne, hogy remek élmény lesz a Könyvhét! Találkozunk júniusban!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése