2017. május 3., szerda

Top 5 Szerda #16

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.
Sziasztok!
A mai téma: Fantasy és Sci-fi borítók. Ezen a héten ismét a Booktube SFF díj kiosztó miatt lett ez a téma. Röviden ez arról szól, hogy a Youtube-on működő könyves vloggerek minden évben közösen olvassák, megvitatják és megszavazzák, hogy melyik volt a legjobb előző évi fantasy és sci-fi regény. Vannak különböző kategóriák, mélyebben nem merültem el még a témában, így pontosan nem tudom, hogy mennyi van, de akad pár. A díjról, a könyvekről és minden egyébről ITT találtok bővebb tájékoztatást. A Goodreads csoport linkjét pedig IDE belinkelem. Ez a téma nagyon közel áll hozzám, mert imádom a szép borítókat. Engem egy jól elkészített borítóval simán meg lehet venni. Aztán elképzelhető, hogy a történet már nem olyan jó, mint szeretném és jön a pofára esés, de legalább szépen néz ki a polcon. Tudom, tudom, ez nagyon felszínes, de ez van. Elég nehezen is választottam ki a nyerteseket. A sorrend most tényleges toplista jelleggel működik, az első a szívem csücske. Nem mindegyik könyvet olvastam, de mindegyiket szeretném, valamelyik meg is van, úgyhogy hamarosan sorra is kerül. Ennyit a szócséplésről, nézzük a helyezetteket!

Annyira baromi jó ez a borító! Az eredetit meg se mutatom, annyira említésre sem méltó. Ez viszont engem megvett kilóra. Delta Vision kreatív részlege előtt le a kalappal. Nagyon sok jót hallottam már a sorozatról, csak az a bajom vele, hogy 960 oldal! Két kötetben adták ki, de ez egy kötet igazából. A gerince is összeillik, mint a képen is látszik! Imádom!

Itt megmutatom nektek az eredeti borítót is, az is nagyon szép, de nekem a magyar kiadás sokkal-sokkal jobban bejön! A kőnél, ahogy folyik a láva, az alak mögött meg a víz, meg felette az oszlopok! Szerintem gyönyörű. Ez a kötet meg is van nekem, bár a molyon csak 85%-on áll, én bízom benne, hogy jó, a Youtube-on több embertől is hallottam, hogy nagyon szereti, akiknek hasonló az ízlése hozzám, meg molyos figyeltjeim közül is jó értékelést kapott.

Ennek a könyvnek az eredeti borítóját vette át a Fumax. Iszonyatosan jól néz ki ez a sárkány! Imádom a sárkányokat, a sárkányos sztorikat, bármit, aminek csak köze van a sárkányokhoz! Ez a borító sugározza magából az epic fantasy hangulatot. Olyan részletesen ki van dolgozva, hogy a borítóról külön regényt lehetne írni. Nézzétek meg a sárkány fejét, meg a láncokat, meg a zsarátot! Nagyon bele vagyok szerelmesedve, alig várom, hogy egyszer saját példányom legyen belőle! Ennél a borítónál, ha most videót csinálnék, szerintem össze-vissza ömlengenék! Imádom!

Egy sci-fi borító is bekerült az öt közé, méghozzá az előkelő második helyen! Ez a borító az egyszerűségével lopta be magát a szívembe. Nagyon szeretem a pillangókat, annyira gyönyörűek és különfélék, a természet egyik csodája. Nézzétek meg ennek a pillangónak a szárnya alját! Félelmetes, nem? A borító tetején a mondat: „Légy megtévesztő… vagy elpusztulsz.” A főszereplő egy humanoid teenager, akit azért hoztak létre, hogy megvédje a szenátor lányát, egy kegyetlen erős lény, aki képes akár ölni is, hogy őt megvédje. Szerintem nagyon izgalmas az alaptörténete. Reménykedem benne, hogy valamelyik kiadó felfigyel rá és megtartja a borítót!

És az első helyett a Harry Potter egyik kemény kiadásos változata! Az a vágyam, hogy egyszer a polcomon tudjam mind a hét részt ebben a kiadásban! Nekem ez a legkedvencebb kedvenc borítóm, nem csak fantasy kategóriában, hanem a világ összes borítója közül. Nagyon tetszik ez a fekete fehér jelleg, és hogy mindegyik borítónak más színnel van írva a címe, mindegyik jellegzetesen Harry Potteres. Itt viszont egy kicsit csalok. mert muszáj mutatnom nektek egy másik Harry Potter borítót. Ezt nem lehet megvásárolni, viszont büszkék lehetünk rá, hiszen egy magyar lány, Nagy Kincső diplomamunkáját láthatjátok a képeken, ITT egy magyar cikket is találtok róla, ahol több fényképet is meg tudtok nézni a belsejéből is. Szerintem nagyon menő, hogy ilyen kreatív emberek élnek kis hazánkban.
Nagy Kincső diplomamunkája



Hát ez egy igen jó kis téma volt! Nektek mi a kedvenc fantasy/sci-fi borítótok? Következő héten olyan könyveket mutatok meg nektek, amik jó party témák lehetnek. Amerikában nagy divat, hogy megneveznek egy témát, és akkor a házibuli, szalagavató vagy akár az esküvő is aköré a téma köré épül. Erről hozok nektek jövő héten bejegyzést!
forrás:


Résztvevők: Dorka, Wandamaci, Arwen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése