2017. június 20., kedd

Sorozatok, amiket folytatni kéne

Bejegyzés sorozatokról, amiket mindenképp szeretnék folytatni.


Sziasztok!
A minap elgondolkodtam rajta, hogy mennyi sorozatba belekezdtem már és mégsem fejeztem be! Annyi ilyen van, hogy már nem is tudom fejben tartani. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy összeszedem egy bejegyzésben, hogy könnyebben kezelhető legyen, és ha legközelebb könyvtárba megyek, fejemben legyen, hogy megnézzem, bent van-e a következő kötet! Lesz egy pár, úgyhogy bele is kezdek! A sorozatcímek alapján ABC sorrendben követik egymást az említett könyvek, nincs mögötte „ezt jobban kedvelem, mint az előzőt” érzés. A nevekre kattintva eléritek a sorozatok magyarul megjelent molyos adatlapját, ahol megnézhetitek a részeket!

Az első két rész utazókönyvként került hozzám a molyon, melyet itt is köszönök! Nagyon szerettem mindkét részt, az elsőt mondjuk jobban, mint a másodikat, de már nagyon szeretném tudni, hogy mi lett a sorozat vége. Szerencsére a GABO kiadó kiadta már a befejező kötetet is. A történet középpontjában Lia áll. Ő egy hercegnő, akit apja férjhez kíván adni úgy, hogy nem találkozott előtte a vőlegénnyel. Ám Lia másképp gondolja a jövőjét, elszökik. Innen kezdődnek a bonyodalmak. Másik két főhősünk Rafe és Kaden; egyikük orgyilkos, másikuk pedig herceg. Mindketten megismerik Liát, ám nem fedi fel egyikük sem a másik előtt, hogy kicsoda is valójában, sem Lia, sem a fiúk. Az első rész azért is tetszett nagyon, mert úgy meg tudott lepni, mint már régen semmi. Remélem a befejezés sem fog csalódást okozni.

Kissé furcsa a viszonyom ezzel a sorozattal. Úgy alakult, hogy én nem az első résszel kezdtem! A második történetet olvastam el, és nagyon megtetszett! Sajnos bátyámnak csak az volt meg. Igaz voltak benne visszautalások, amiket nem értettem, eszembe is jutott, hogy talán van előtte valami. De akkor még nem voltam könyvmoly, és nem néztem utána a moly.hu-n, csak miután beregisztráltam, jöttem rá, hogy ez egy baromi hosszú sorozat második része. Minden egyes rész kettő vagy három könyvből tevődik össze, a teljes sorozat 32 kötetet ölel fel. A hős legendája című tök jó tv sorozat ezen könyvsorozat alapján készült! Nekem az is nagyon bejött!

Egyelőre két részes a sorozat, azokat mind el is olvastam. Még két rész megírása várat magára, ha jól tudom. Egy nagyon jó ifjúsági sorozat időutazásról, barátságról, önfeláldozásról, kétségekről, világ megmentésről, Istenekről, mitológiáról. Egyik kedvencem az idei évben. Viszont olyan függővége van, hogy kiszúrja az oldalam a kíváncsiság a folytatás iránt! Remélem, idén még kézbe vehetem!

Ez egy elég friss élmény nálam. Májusi Mini könyvklubos feladat volt a Borbíró Borbála sorozat első részének elolvasása és értékelése. A könyv már október óta megvolt nekem, úgyhogy épp ideje volt, hogy el is olvassam, hát nagyon jó élmény volt! Még sosem olvastam olyan fantasyt, ami ennyire magyar lett volna! Simán elhiszem, hogy ilyen még egyszer kialakulhat, ha a vámpírok felfedik magukat a világunkban. Az előzménynovellát is olvastam, úgyhogy már csak négy rész vár rám. Egyelőre. Még ez a sorozat sincs befejezve, egyelőre még azt sem tudom, hogy mennyi rész lesz végül. Mindegy is, Bori története nagyon érdekel!

Nah és elérkeztünk az első olyan sorozathoz, amit elkaszált a magyar kiadó. Még eredeti nyelven sem teljes a sorozat, hét részesre tervezte az írónő és eddig 3 rész jelent meg angolul. Nálunk a második részig jutott. Pedig nagyon jó ez a sorozat. Az első eleje kissé tömény, egy egész új világot kell megismernünk, és kissé túlnyomja az írónő az infókat, de ha ezen túljutsz, akkor remek élmény! Legalábbis nekem az volt. Arcturus Mesarthim azóta is az egyik kedvenc könyvszereplőm. Angolul mindenképp szeretném folytatni, csak kicsit félek tőle, mert annyira egyedi szavakat használnak benne magyarul is, hogy félek, nem fogom megérteni.

Nálunk még csak az első két rész jelent meg, eredeti nyelven már teljes a sorozat. Az első részt olvastam eddig, de nagyon élveztem! Nagyon tetszett a mágia megtestesülése és fizikája. A főszereplőnk érzelmi instabilitása és annak háttere is nagyon hihető volt! Valahogy az egész kötet instant szerelem volt. Bár kezdődő szerelmi háromszög van benne, amit nem igazán komálok, de elnéztem neki.

Két részt élt meg eddig nyomtatásban a sorozat, tudtommal hat részt tenne ki a teljes történet. Félő, hogy a folytatások nem fognak megjelenni. Pedig mindenképp olvasni kéne a folytatást! Ha az első rész nem is nyerne meg titeket teljesen, olvassátok el a másodikat, mert mérföldekkel jobb! Én speciel nagyon szeretném tudni, hova jut el a Holdárnyék. Tudom kell, mi történik ezután!

Egy újabb sorozat, melynek minden részét olvashatjuk magyarul, köszönjük Fumax! Az első részt idén olvastam, beiratkoztam a könyvtárba, és még aznap haza akart velem jönni, és én nem álltam ellen. Milyen jól tettem. Ez nem ifjúsági fantasy, ez egy igazi, harcos, véres és küzdelmes high fantasy, tele intrikával, politikával és mindenféle izgalmas dologgal. Nagyon jól felépített világ és konfliktus található a regényben, nagyon szeretném minél hamarabb folytatni!

Ismét egy ifjúsági sorozat, mágia, varázslók és varázslóiskola, de nem Harry Potter. Az első két részt volt szerencsém olvasni, aztán megvettem angolul a harmadikat, mikor a KMK kitolta a megjelenést, aztán azóta se olvastam még el. Még angolul sem jött ki az összes rész, ha jól tudom 5 részes lesz, és a következő ősszel jelenik meg, ami nálunk szerintem jövő Könyvfesztivál előtt nem várható.

Azért szeretem ezt a sorozatot, mert nem akar többnek látszani, mint ami. Egy könnyed ifjúsági fantasy, amit nem kell túlagyalni. Bár a második kötetben volt egy-két dolog, amivel nem értettem egyet, összességében szeretem Livet és a többieket. A srácok tudatosan álmodnak, és az álmaikban találkoznak, és mindenféléket csinálnak, ebből aztán lesz egy kis galiba is. A harmadik rész eredeti nyelven már megjelent, talán hamarosan nálunk is kiadják! Mindenképp olvasni fogom! Már nagyon szeretném tudni ki Secrecy!

Még 2015-ben olvastam az első két részt! Anyám, de rég volt. Nah jó, a második kötet vége átcsúszott januárra. A befejező kötetre egész idén májusig kellett várni! Sajnos még nem jutottam el odáig, hogy el is olvassam, de a nyáron tuti sort kerítek rá! Ruby, a főhősünk annyira szerethető, vagyis én nagyon megkedveltem. Át tudtam érezni a dilemmáit és problémáit, nem picsogott, mint egy csitri. Olyan nehéz döntéseket hozott meg, amikhez nekem nem lett volna erőm hasonló helyzetben. Respect.

Az első négy részt már olvastam, már csak kettő van hátra! Szintén utazókönyvként voltak nálam a könyvek, amiket szintén köszönök! Úgy látom hullámzó tetszésindexet mutat nálam a regénysorozat. Még mindig kíváncsi vagyok rá, de ez az, amit a legszívesebben halogatok. Azt hiszem a harmadik kötetben volt egy kissé váratlan fordulat, amit nagyon nem akartam, hogy bekövetkezzen, de remélem azért jó vége lesz hőseinknek. Rose igazán badass, több hasonló karakter kéne a könyvek világába.

Update:
Arwen is elkészítette a saját kis összeállítását, aminek hatására rájöttem, hogy van még olyan sorozat, amit kihagytam! Van három olyan sorozat, aminek nálunk csak az első része jelent meg, de a folytatást azért szeretném elolvasni:


V. E. Schwab: Egy sötétebb mágia című regénye az idei év egyik kedvence volt nálam, nagyon várom, hogy megjelenjen a második, majd aztán a befejező kötet! Bár elvileg idén már nem veszek könyvet, úgyhogy megelégszem a januárral is, de akkor jöjjön egyszerre a kettő! Morgan Rhodes és Sabaa Tahir kötetei nem voltak rám akkora hatással, el fogom olvasni egyszer a történet folytatását, de nem epedek el annyira, ha csúszik a magyar megjelenés. Nah de azt hiszem tényleg ennyi egyelőre! A közeljövőben még vagy 10 sorozatot kezdek elkezdeni, úgyhogy várhatóan bele fogok őrülni a rengeteg sorozatba! (Update vége)
Mondtam, hogy hosszú lesz, itt vagytok még? Ez valószínű videóban jobban mutatott volna, de az nem az én műfajom. Masszív kis lista lett, egyszer csak a végére érek! Gondolkodom még másik sorozatos bejegyzésen is a jövő hétre, ahol azokat mutatnám meg, amiket nem szeretnék folytatni valamilyen oknál fogva. Ti vezettek róla listát, hogy milyen sorozatokba kezdtetek bele?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése