2017. július 3., hétfő

A. M. Aranth: Oculus + Extra képek!

Nem személy, nem ember, Oculus.

Kedvenc idézetek:
„Nyolc ember meghalt és huszonheten megsérültek abban a fegyveres és pokolgépes merényletben, amit Dr. Prof. Verity Cadogan ellen követtek el mindössze egy órával ezelőtt az O'Donnel Street és a Gaura Avenue sarkán.”
„Én és Aoi. Nem Truth és Aoi. Mert Truth én vagyok.”
„– Szerintem ne menj sehova, hanem pihenj – javasolta Rupert –, úgy nézel ki mint egy kupac tehénlepény. Amit kihánytak.
A gyomrom megperdült a tengelye körül a hányás említésére, már ha van tengelye egy gyomornak. Ha nincs, akkor az enyém csinált magának.
– Kösz, Rupert, úriember vagy.”
Kedvenc karakterek: Truth, Aoi, Kaled, Rupert
Borító: Ez az egyik kedvenc borítóm! Nagyon illik a könyvhöz, a betűtípus nagyon jó választás! Imádom!
Végkifejlet: Hát erről órákat lehetne regélni. Olvasd el, és megtudod!
Moly.hu, Kiadó: Főnix Könyvműhely, 2016, 420 oldal
Már azóta szerettem volna elolvasni ezt a regényt, mióta tavaly megjelent. Az élet úgy hozta, hogy mire elhatároztam, hogy namár pedig Könyvhéten megveszem, előtt egy hónappal Ashley nyereményjátékán én lettem a szerencsés, aki megnyerte! Nem váratott sokáig magára, hogy elolvassam, A varázslók után nagyon jól esett olyat olvasni, ami tetszik!
Ilyenek a fejezet címek
A történet Avalonon játszódik, egy Földről származó kolónia lakja, amit egy amőba tart rettegésben, ami megeszi az emberek látóidegeit. Idős korára ezért mindenki megvakul. Akinek telik rá, vásárol magának Oculust, akik a társadalom fiatal egyedei, akiket 17 éves korukban kiragadnak a megszokott környezetükből, beültetnek nekik a szemükbe egy szerkezetet, és így ők lesznek az Idősek szemei. Durván hangzik igaz? Ezért a szüleik pénzt kapnak! Konkrétan eladják a saját gyereküket rabszolgának. Mert miután Oculus leszel, nem lesz neved, jogaid, életed. Egy szem leszel. Ez a konfliktus áll a történtet központjában, amire több szempontból is rálátásunk lesz a regény alatt.
Így néz ki kiterítve
Az egyik szereplőnk Truth, akiből Oculus lett és próbálják beleverni, hogy ő már nem személy. A másik szereplőnk Aoi, Truth legjobb barátja, aki próbálja Trutht megmenteni ettől az élettől. A harmadik szereplőnk Kaled Merritt, egy földi különítmény vezetője, aki próbálja legyőzni az utolsó ellenségét, és ez elég jelentős hatással van Avalon életére. Negyedik szereplőnk Szellem, Kaled hajójának mesterséges intelligenciája, aki szintén az utolsó ellenséget akarja legyőzni, de kicsit más célok vezérlik, mint Kaledet. Bonyolultnak hangzik ugyan, de olvasás közben teljesen követhető! Egyedül Szellem karaktere volt néhol nekem kissé zavaros, az elején még nem értettem, hogy ő kicsoda-micsoda, de nem volt zavaró egyáltalán. A karakterek jól elkülöníthetők, mindegyiknek saját személyisége és stílusa van.
Annyira nehéz spoiler mentesen írni erről a regényről! Nagyon sok apró mozzanatot szeretnék kiemelni, de nem teszem, mert akkor teljesen elrontanám az olvasás élményt. Amit eddig leírtam, az igazából már nagyrészt a fülszövegből, vagy legalábbis az első pár fejezetből kiderül. Az egész tele van apró utalásokkal, és hatalmas lelki dolgokkal, amik olvasás közben folyton ott motoszkálnak a fejedben, hogy miért így történt, miért úgy történt, és a végén minden kérdésedre választ kapsz! Már nem lesz kérdéses, hogy ki mozgatja a szálakat, nem fogod úgy érezni, hogy ennek így semmi értelme, mert minden a helyére kattan, csak ki kell várni. Egyszerűen zseniális!
Választási plakát
Az egész regény egy mélységes emberiség- és emberiesség kritika. A legtöbb ember birka módjára elhiszi, amit mondanak neki. Nem kérdőjelez meg semmit. Ha jönne valaki, aki másképp gondolkodik, mint az átlag, azt megbélyegzik, kirekesztik, pedig lehet, hogy neki lenne igaza. A mostani társadalom nem tanítja meg az embert arra, hogy kételkedjen. Ezt már sokszor észrevettem a környezetemben is. Ha kérdéseket teszel fel, akkor az emberek nem értik, hogy miért? Pedig te csak több szemszögből szeretnéd megvizsgálni ugyanazt az eseményt.
Kulisszák mögött, készül a borító
A sci-fi elemekkel is megbarátkoztam elég hamar, néhol kissé kacifántos volt nekem a tudományos magyarázat, de ez az én hiányosságaimnak tudható be. Élvezettel olvastam ezeket a részeket is, ami igen pozitívan hatott az olvasásélményemre. Kifejezetten jó pont az elrejtett „Easter egg-ek”, nem tudom, hogy mindet megtaláltam-e, bár lehet, hogy egy utalás is elég lett volna a Soleil ikrekre. Maga a szövegezés elég YA kompatibilis, fiatalos, néhol talán szlenges is, egy két helyen még kicsit soknak is éreztem. Ami már jobban zavaró volt számomra, azok az elgépelések, betűhiányok, azért elég sok lett benne. Egy dolgot szeretnék még megemlíteni, az pedig az előre utalások; a majd megtudod a nagy titkot; meg, hogy akkor még nem tudtam, amit most tudok; ha tudtam volna; és hasonlók, amit én annyira nem szeretek, de ez A. M. Aranth összes könyvében jelen volt, hozzá tartozik a stílusához, talán meg is kedvelem egyszer, de mindenképpen elfogadom.
Aoi
Összességében annyit szeretnék elmondani, hogy nagyon tetszett ez a könyv, a végéről nem tudok mit mondani, meg nem is akarok. Olvassátok el, sokat fogtok utána agyalni rajta! A borító egyszerűen gyönyörű! A történet nagyon izgalmas, mély gondolatokat tartalmaz, beindítja az agyadat, hogy átlásd, megértsd, és talán kicsit másképp éld az életed ezek után.
Nálam ez a könyv 4,5/5.


Extra tartalom!
Lehetőséget kaptam, hogy mutassak nektek pár szuper dolgot! A bejegyzésben található képek többsége is ilyen extra tartalom, melyet ezúton is köszönök A. M. Aranthnak, hogy megosztotta velem, így nektek is meg tudom mutatni! Láthattok a borító fotózáson készült képeket, borító terveket, választási plakátot. Truth alakító Vitéz Luca sztorija szerintem igen vicces. Ti mit szólnátok hozzá, ha egy cosplayes esemény, talán Mondocon (?) alkalmával valaki odalépne hozzátok, hogy nem akartok-e borítón szerepelni? Hát én lehet, hogy kissé fenntartásokkal kezelném a helyzetet! Hát Peti így talált rá Truthra. Szerintem nagyon jó választás volt mindkét lány, Truth és Aoi arca is nagyon illik a szerepükhöz. A folytatás alkalmával talán újabb szerelőről hull le a lepel! Már nagyon várom a folytatást! A lányokkal ITT és ITT találtok interjút az író honlapján!


Borító tervek


Képek a fotózásról

Képek Aoiról


Truth

Forrás: első két kép saját, többi A. M. Aranth-tól, köszi!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése