2017. július 2., vasárnap

Élménybeszámoló a 3. * Író * Blogger * Olvasó találkozóról!


Sziasztok!
Igaz, azóta eltelt már egy hét is, de szeretnék mesélni nektek az Imádom a könyveket által rendezett eseményről. Ez volt a harmadik alkalom, hogy megrendezésre került a találkozó az Eiffel Bistroban, nekem ez volt az első, hogy részt vettem benne, de nagyon valószínűnek tartom, hogy nem az utolsó! IDE kattintva megtaláljátok az esemény linkjét, ahol találtok képeket és videót is!
Gyűlik a nép!
A történet ott kezdődött, hogy szombaton Tihanyba készültünk a Levendula fesztiválra, ami meghiúsult, mivel páromnak dolgoznia kellett. Előtte csütörtökön volt egy spontán székesfehérvári moly tali, ahol Szabó Ajándék említette, hogy megy fel szombaton erre az eseményre, ha van kedvem, csatlakozzam. Hát volt, úgyhogy felmentem. Dél körül indultunk Székesfehérvárról a Népligetbe. Az út jó hangulatban telt, végigbeszélgettük az utat, gyorsan elröppent ez az egy óra.
Aztán miután felértünk Budapestre, átmetróztunk a Nyugati pályaudvar környékére, sikeresen egy megállóval előbb szálltunk le, de nem baj, úgyis be kellett még ugrani egy postára, úgyhogy kicsit sétálgattunk, mielőtt odaértünk a bisztróba. Kettő óra után nem sokkal értünk oda, már el volt rendezve a terem, és voltak is már páran, ismét találkoztam Gabriella Elddel, aminek nagyon örültem! Első körben ledöntöttem egy jó nagy adag kávét, mert a meleg miatt kezdtem baromi álmosnak érezni magam, de az se segítette, hogy nem aludtam előtte pár nap valami sokat. Mielőtt elkezdődött a dolog, megismerkedtem Molnár Kristóffal, egy asztalnál ültünk, beszélgettünk, jó hangulat volt végig.
Ha jól emlékszem, hét asztalra volt bontva a tér, minden asztalon volt egy téma, amiről még nem igazán tudtuk, hogy mire szolgál. Mindenki leült egy asztalhoz, aztán elkezdődött a program! Az első feladat előtt volt zenés produkció, a Viháncos Duó nevű formáció kortárs versek megzenésített verzióját adták elő, nem vagyok egy verses típus, de a zenét szeretem, nekem kifejezetten tetszett! ITT találtok hozzá egy linket az élő videóról, ami ott készült! Akkor még nem tudtam, de az egész nap a versek köré lett építve! Ezután az írók egyesével felálltak és pár szóban bemutatták önmagukat és munkásságukat. Összesen 17 író tette tiszteletét, volt akit ismertem, de a legtöbbükkel itt találkoztam először.
Az én csapatom neve a Nyári éjszaka volt, tagjai: Diána, Szabó Ajándék, Hallie Nadal, Molnár Kristóf és én. Az első feladatban múzsákat kellett társítani költőkhöz versrészletek alapján. Volt, amit elég egyértelműen ki lehetett találni, volt, amit csak betippeltünk, de a végén kiderült, hogy elég jók vagyunk ebben, mert hibátlanra sikerült! A következő feladat egy totó volt, ahol költőkhöz kapcsolódóan voltak kérdések, és ki kellett választani, hogy melyik válasz (esetenként válaszok) a helyes. Kinek mi a születéskori neve, ki született 1930 előtt, hogy hívják adott költő fiát, ilyesmi kérdések voltak. Elektronikus segítséget nem használhattunk, az már az elején elhangzott, úgyhogy csak saját kútfőnkre támaszkodhattunk! Sajnos nem tudom, hogy sikerült, nem mondták el csapatonként az eredményt, de úgy érzem, egész jól teljesítettünk!
A csapatom, középen én vagyok látható
Ez után következett a végső feladat! Hát srácok, érdekes volt! Írnunk kellett közösen egy nyolc soros verset úgy, hogy voltak meghatározott szavak, amiből legalább négyet fel kellett használni! Sajnos nem írtam fel ezeket a szavakat, de olyanok voltak benne, mint permet, blama, kajak és hasonlók. Nagyon tartottam tőle, hogy nem tudjuk megoldani a feladatot, mert hát én nem vagyok egy költő, meg ilyen téren nem ismertem a csapattársaimat, bár azt tudom, hogy Szabó Ajándék ír verseket, de valamiért úgy éreztem, hogy ez nagyon nehéz lesz! Végül egész jó kis verset hoztunk össze:

Nyári éjszaka

A tündöklő holdvilág alatt
A légies kajak csendben haladt.
A tóparti nyár fülledt permete
Szemkápráztató látványt nyújtott felette.
A pillanat lassan tovaszállt
Ahogy a nő a kajakból kiszállt.
Finomságot árasztva suhant felém az alak,
S míg aludtak a halak, összeért két ajak.

Nagyon jó kis verseket hoztak össze a csapatok is! Voltak viccesek, valaki haikut is összehozott, voltak kifejezetten szép versek is! A nap végére összetett harmadik helyezést értünk el, így sajnos nem választhattunk nyereménykönyvet, mint a győztes csapat, de remekül szórakoztam!
A nyertes csapat, nekem is az ő versük tetszett a legjobban!
Ezután kezdődött egy kötetlen beszélgetés, mindenki vegyült, több íróval is sikerült szót váltanom. Hallie Nadallal egy csapatban voltunk, egész idő alatt tök jól elszórakoztunk, nagyon szimpatikus ember, és a könyvét is néztem már egy ideje, és sikerült Szabó Ajándéktól kölcsönkérnem, már neki is álltam, a felét el is olvastam! Beszélgettem V. E. Gabriellel és Csátvák Somával, tök sok kérdésemre válaszoltak, beszélgettük könyvkiadás nehézségeiről, magáról az írósról, hogy miért könyvsorozatot írnak az írók, hogy ki hogyan találja ki a szereplői nevét, nagyon kellemes élmény volt! Begyűjtöttem pár könyvjelzőt is, volt lehetőség könyv vásárlásra, Molnár Kristóf pedig dedikálta nekem Tökéletes játék című írását.
Változatok Lélekcsapdára
Azért tartom nagyon jó kezdeményezésnek ezt az író-olvasó-blogger találkozót, mert megismerhetek olyan hazai kortárs alkotókkal, akikkel nem biztos, hogy a mindennapokban összeakadnék. Ha nem mentem volna el, lehet, hogy sose tudom meg, hogy egy társasjáték inspirálhat egy könyvet. Még mindig meg tudok lepődni, hogy milyen közvetlenek, kedvesek és jófejek kortárs íróink. Pedig eddig csak ilyen tapasztalataim voltak, nem tudom, miért ér mindig pozitív meglepetésként ez az élmény! Mindenkit csak bíztatni tudok, hogyha időtök engedi és kedvet kaptatok hozzá, menjetek el a következő alkalomra, ami július 22-én lesz ugyanitt, az Eiffel Bistroban. A program minden alkalommal változik, kíváncsi leszek, következőre mit találtok ki, remélem ismét eljutok!
A képek az esemény Facebook oldaláról vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése