2017. augusztus 2., szerda

Top 5 Szerda #28

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Üdvözöllek titeket a hónap első szerdáján! Mikor megláttam a mai témát, tök megörültem, hogy milyen jó téma, mennyire egyszerű lesz! Aztán rájöttem, hogy bilibe lóg a kezem. Még mindig tetszik, csak nehezebb, mint gondoltam. A téma ugyanis: Borítók, amiben szívesen laknék. A borítók nagy része viszont vagy szimbólumot ábrázol, vagy egy sárkányt, illetve egyéb élőlényt, vagy embert. A tájképek sem annyira jók, max. ilyen ismeretterjesztő könyveken, viszont mivel én nagyrészt fantasy és ifjúsági irodalmat olvasok, nálam ez sem játszik. Itt nem kell az olvasmányélményeinkre támaszkodni, azonban én azokat vettem nagyrészt alapul, illetve azokat a listáimat, amiken az olvasásra váró/kívánságlistás/egyszer jó lenne olvasni regények vannak, nem álltam neki random szép borítókat keresni. A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel, addig a blogjaik linkjét teszem a neveik alá! Ennyit a szócséplésről, jöjjenek a könyvek!

Megosztott 5. helyezettet hirdetek! Nem tudtam dönteni. Remélem, elnézitek nekem. A Büszkeség és balítélet, valamint a Jane Eyre világa is hasonló, a birtok is mondhatni hasonló, de mind Mr. Rochesterrel, mind Mr. Darcyval elégedett lennék, ha náluk kötnék ki. Heidit pedig azért nem akartam lehagyni a listáról, mert a svájci hegyekben is szívesen eltöltenék egy kis időt, ahol nyugalom, csend, tiszta levegő, hegyek, hófödte hegycsúcsok és kecskék vannak, amíg a szem ellát. E között a három regény között nem tudtam eldönteni, hogy ki kerüljön a listára, így feltettem mindhármat!
Ez a borító azért is érdekes, mert ha jobban megnézitek, Óceánia világa és a Kínai nagy fal is látszik rajta, sőt, még Ausztráliára is van utalás! A könyv egyes jelenetei Pápua Új-Guineában, Ausztráliában és Kínában játszódnak. Mindhárom vidéket szívesen bejárnám, és eléldegélnék egy darabig. Mindhárom csodaszép és tele van érdekes látnivalóval. El bírnám viselni.

Ezt a könyvet ugyan még nem olvastam, de a borítót, ha megnézitek, eszméletlen jó! Hívogat, hogy utazz el oda! Engem legalábbis hív. Ez egy steampunk regény, ami szerintem teljes mértékben visszaköszön a borítón, nagyon eltalálták. A léggömbök, a levegőben lévő házak, ó, milyen gyönyörű lehet onnan a kilátás! Már azért megérné odaköltözni. Persze, ha tériszonyos vagy, akkor nem biztos, hogy olyan érzéseket kelt benned a látvány, mint bennem! Nekem bejön, az tuti.

Viktoriánus London. Ez látható Will mögött a borítón. Még ha nem is árnyvadásznak, vagy bármely más alvilági lénynek születnék ebbe a korba, csak egyszerű földi halandónak, azzal is nagyon ki lennék elégedve. Az egész árnyvadász világ amúgy nagy kedvencem, szerintem jól megalkotott, kreatívan felépített univerzum, ahol sok különféle teremtmény él, akikkel elég sok mindent lehet kezdeni, mind konfliktus, mind történés tekintetében. Az akkori járványokat nem szívesen élném át, de szívesen eltöltenék ott egy kis időt.

Habár a könyv nem nyerte el a tetszésemet, maga a világfelépítés itt is betalált! Az egész mágikus egyetem dolog, ahol tanulni kell a különböző varázslatokat, rúnákat és egyebeket, nekem nagyon tetszett. Szívesen járnék Kvothéval oda, eljárnék vele a kocsmába, ahol zenél. Egy életet nagyon jó lehet ott leélni, csak nekem nem volt annyira mozgalmas maga a regény, hogy ebből háromszor 1000 oldalnyit kelljen kiadni. Amiből egyébként maga az író is csak két könyvet írt meg, a harmadik zárókötet még várat magára.
Ma ezeket a regényeket gondoltam megmutatni nektek. Még Kerstin Gier: Silber-trilógiájának kötetein gondolkodtam, de abba azért nem költöznék be szívesen, mert nem szeretném az életem álomvilágban leélni. Ti melyik borítókba költöznétek be szívesen? Jövő héten ismét a sorozatoké a főszerep. Eddig volt már szó olyan sorozatokról, amik egyre rosszabbak lettek, volt szó olyanról, amik egyre jobbak, jövő héten pedig azok következnek, ahol a második kötet lett a legjobb. Várlak titeket akkor is!

További résztvevők:
Arwen (T5W), Berta, Dorka (T5W), Judy (T5W), Julicsenge, Wandamaci (T5W)

2 megjegyzés:

  1. Éééés még egy Végtelen horizont :D ami valóban gyönyörű, és nekem is kedvem lenne benne élni, nálam mégis kimaradt :( Az angyal hozzám is bekerült :P :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig nem is beszéltünk össze! London meg hát mégiscsak London! :D :D

      Törlés