2017. szeptember 17., vasárnap

Havi ajánló #6

Téma szerinti ajánló havonta egyszer.



Sziasztok!
Ez már a hatodik bejegyzés a rovatban, ami azt jelenti, hogy fél évvel ezelőtt kezdtem el! Igen nagy klisé azzal dobálózni, hogy hogy rohan az idő, de ilyenkor mindig ráeszmélek, hogy tényleg! A szeptember nagyon sok család életében összefonódik az iskola- vagy óvodakezdéssel, így nem meglepő, hogy az e havi téma is iskolai indíttatású. A téma röviden: Kötelező olvasmányok. Bővebben kifejtve arról van szó, hogy olyan könyveket kellene mutatnom nektek, amik szerintem lehetnének kötelező olvasmányok, vagy mindenkinek olvasni kéne őket. Ez ugye alapjáraton is necces, mert olyan könyv nincs, amit mindenki szeret, de szeretném, ha minél többen elolvasnák, mert tényleg jók. Én inkább a második kategóriára szeretnék koncentrálni és olyanokat bemutatni nektek, amiket tömeggyártásban kéne a nép elé szórni, mert nekem akkora élményt nyújtottak. A Goodreads csoport linkjét, ahonnan az egész indult, ITT találjátok, nézzétek meg, és csatlakozzatok a kezdeményezéshez, ha van kedvetek!

Egy újabb körös korrektúra után ezt a könyvet mindenkinek a kezébe adnám! Bár jobban örülnék neki, ha már mindhárom részét egybe oda tudnám adni másoknak. Annyira meglepett, annyira kellemes meglepetés volt, hogy nagyon megszerettem. Intravénásan kéne adagolni az embereknek ezt a történetet hétfő reggelente kávé helyett. Gok majd megissza helyettünk a kávét!

Azt hiszem, ezzel a könyvvel sem leptem meg senkit. Hálám örökké üldözni fogja a Könyvvadászok bloggereit, mert nélkülük biztos sosem találkoztam volna a könyvvel. Ha rossz a kedved, vedd elő ezt a kissé elborult történetet, egyből jobb kedved lesz, azt megígérhetem! Rövid, úgyhogy hamar a végére is lehet érni, haláli humora van, ironikus, és a széljegyzeteket is nagyon imádtam benne! Mikor eszembe jut, folyton kedvem támad újraolvasni, pedig nem vagyok olyan típus! Lehet, hogy ez lesz a kivétel, amit én is minden évben elolvasok. Sok embernél láttam, hogy van ilyen könyve.

Idei nyár nagy kedvence nálam. Az egész történetvezetés, a többszálú cselekmény, a háttérben húzódó érzelmek és mondanivaló, annyira megfogott, hogy szeretném elolvasni az írónő többi könyvét is, lehetőleg már tegnap! A szereplők nagy fejlődésen mennek keresztül, a világ meg nagy átalakuláson. Megdöbbentő fordulatok és lenyűgöző tájak mind megtalálhatók benne. Ráadásul a magyar kiadás szerintem eszméletlen szépre sikeredett!

Ez pedig a legfrissebb kedvencem. Annyira felüdülés volt ilyen jól megírt YA fantasyt olvasni! Nincs hisztis főszereplő, nem nyom el mindent a csöpögős rózsaszínes cukormáz, igazi érzelmek, igazi hősök vannak benne. Imádtam! Nagyon kreatívan dolgozta meg az írónő a Hófehérke alaptörténetet, és vegyített bele új, fantasztikus elemeket. Nagyon odavagyok a sárkányokért, úgyhogy az ő szereplésük igazán nagyon jól esett a szívemnek.


Kedves Gábor, nagyon várjuk a harmadik részt. Egy ideje már nem emlegettem Bessenyei Gábor könyveit, úgy éreztem, ismét itt az idő. Nekem nagyon tetszett mind a két rész, a második még jobban, mint az első, és csak remélni tudom, hogy ez a tendencia folytatódik. Ez a történet azért tetszett meg nekem nagyon, mert nem akarta letolni a torkomon az infókat, hanem úgy tálalta, hogy érdekeljen. A szereplők elég nagy fejlődésen mennek keresztül az események folyamán, főleg Erik, akit az első rész végén legszívesebben megvertem volna, a másodikban pedig kedvenc karakterré lépett elő.
Tudnék még mondani, de nem akarom magam ismételgetni túl sokszor. Az előző havi ajánlót, ha megnézitek, több is szerepel köztük, amit ide is szívesen betettem volna. A ti olvasásaitok között vannak olyan könyvek, amik akkora hatással voltak rátok, hogy mindenkinek meg szeretnétek mutatni? Hogy azokat mindenkinek olvasni kell? Írjátok meg, hátha az lesz az én következő kedvencem! Már az októberi téma is megvan, kedvenc misztikus, rejtélyes történeteimet fogom megmutatni. Ez a téma pedig ismét lehetővé teszi, hogy azokat is beletegyem, amit még nem olvastam, de nagyon szeretnék! Tartsatok velem akkor is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése