2017. szeptember 15., péntek

Kildarás Kritta Könyvtáras Book Tagje



Sziasztok!
Egy tök jó tagre kaptam a héten felkérést, úgy döntöttem, hogy kicsit előrébb veszem a sorban a többi között. Nincsenek azok sem elfelejtve, jönnek majd ők is, csak szeretném kicsit népszerűsíteni a könyvtárba járást. A felkérést AniTigertől kaptam (köszi szépen, imádtam kitölteni ^^), aki szintén nagy könyvtárba járó, az ő kitöltését ITT találjátok, olvassátok, kövessétek, megéri! Az eredeti bejegyzés onnan indult most, hogy Kritta bejegyzést tett közzé a Kildara oldalán, hogy mi is az a Book Tag, olvassátok el, rendesen elmagyarázza, hogy mi is a lényege a dolognak. Ezt IDE kattintva megtehetitek.
1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!
Szívem szerint a világ minden könyvét megvenném. Viszont könyvesboltba nem szeretek járni. Általában online vásárolok, vagy a könyvhéten, mert könyvesboltban sosincs akkora kedvezmény. Azt meg nem szeretem, ha csak téblábolok, de tudom, hogy nem veszem meg. Könyvtár az más. Szeretem végignézni, hogy milyen könyvek vannak a polcokon, mert nincs rajtam a nyomás, hogy vennem kell valamit. Mindenképpen a könyvtárat választom.
+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?
Cookie Kowalski a Charley Davidson sorozatból. Ez a csaj annyit bír beszélni és olyan jó stílusa van, tuti jó könyvesbolti eladó vagy könyvtáros lenne belőle. Teljesen el tudom képzelni, ahogy lelkesen kávésbögrét szorongatva áradozik neked éppen aktuális kedvenc erotikus regényéről.
2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?

Általában olyan 3 hetente megyek. Nem szoktam kivárni a maximális kölcsönzési időt, ha kiolvastam legalább két könyvet, akkor már megyek, vagy ha megjött egy előjegyzésem. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy könyvtári beiratkozással a város összes fiókkönyvtárából kölcsönözhetek. Eddig a Vörösmarty Mihály Könyvtár hét fiókkönyvtárból háromból kölcsönöztem: a Központiból, (ami két részből áll, a felnőtt és a gyermekrészleg, mindkettőben voltam már, de egynek számít), a Budai úti és a Mészöly Géza utcai könyvtárból.
+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?
Kicsit csalnék, kettőt szeretnék mondani. Magnus Bane és Gok von Montgomery társaságban szeretnék könyvtárba menni. Amíg én nézegetek, ők elszórakoztatják egymást. Bár lehet, hogy nem tudnék tőlük a könyvekre figyelni. Szerintem ők nagyon vicces páros lennének, szívnák egymás vérét rendesen!
3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?
Nem szoktam és még nem is találtam. De mindig megmosolygom az olyan cikkeket, amik erről szólnak, hogy miket képesek az emberek könyvekben hagyni!
+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?
Remélem nem muszáj embert írni! Az első, aki eszembe jutott az Saphira volt Az örökség sorozatból, de akár az összes benne szereplő sárkány egy képen is jöhetne, valami égi csatában. Valamint, nagyon jól tudna kinézni Lorelai és Sasha egy könyvjelző! Őket is szívesen látnám!
4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani?
Hát, nem járok olyan sűrűn, meg olyan régóta könyvtárba, hogy random dolgokról beszélgessek velük. Ami extra azon felül, hogy melyik könyv hol van, és hogy tud-e nekem mondani valamilyenfajta könyvet a könyvtáros, az az, hogy mikor visszaviszem a könyvet, mindig elmondom, hogy hogy tetszett a könyv, és ha olvasta, akkor beszélgetünk róla kicsit. Rain Arlender Az élet esszenciája című regényét meg kitettem velük a nagyon jó könyvek polcára, mióta visszavittem, örömmel látom, hogy sosincs bent!
+Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?
Nem vagyok pálinkaivó típus, nem szeretem, max az ízesített verzióját, ami meg ugye nem pálinka. Ennek ellenére Borbíró Borival szívesen dumcsiznék egy jó kis rozé fröccs társaságában az élet nagy dolgairól, szerintem jól kijönnénk!
5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?
A Mészöly Géza utcai a kedvencem azok közül, amikbe járok. Mindkét könyvtáros néni nagyon kedves volt, segítőkész és igazán tudtam velük a könyvekről beszélgetni. Ráadásul ott volt, hogy félretették nekem a könyvet azután, hogy beérkezett. Nem nagy, de kedves kis hely. Ráadásul elég jó könyvek is vannak, a középen lévő állványon például láttam Gayle Forman Engedj el című könyvét, pedig az idei! Meg szerintem az összes Dr. Csont könyv megvan nekik. A hangulata és az emlékek miatt pedig a Devecseri Városi Könyvtár a kedvencem, ugyanis egy kastélyban kapott helyet, hatalmas olvasótermei vannak és rengeteget jártam oda gyerekként apámmal.

Forrás: Kép 1., Kép 2., Kép 3.
+Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?
Tris Prior, te vagy a leggyengébb láncszem. Nem szeretnék veled könyvtárba menni. Nem hiszem, hogy jól kijönnénk az életben.
6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
Székesfehérváron még nem találkoztam vele, most gyorsan rá is kerestem, és úgy sem találtam semmit. Viszont van ilyen „Hozza-vigye” könyvcsere pont, ha jól tudom, kettő is. Nagyon jó kezdeményezésnek tartom, viszont én nem tudnék így megválni a könyveimtől. Bár mostanában több olyan könyvem is van, ami nem tetszik, és túl szeretnék adni rajtuk, úgyhogy lehet, hogy a csereprogramot kipróbálom. Régen elképzelhetetlennek tartottam, hogy bármilyen könyvemen túladjak. Ma már rájöttem, hogy csak porosodik, másnak lehet, hogy ezerszer jobb élményt nyújt, mint nekem.
+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban?
Roald Dahl: Matilda három csodája, piros betűs verzió. Gyermekkori emlék, nővéremnek megvan, el is gondolkodtam rajta, hogy nem adom neki vissza, mikor idén újraolvastam, de inkább mégis visszaadtam. Nem vagyok gonosz. Viszont szeretnék egyet magamnak is belőle. A molyon majdnem megvettem 500 Ft-ért, az eladó írta is, hogy dobozba van neki, nemsokára jelentkezik, aztán eltűnt, nem válaszolt, pár hétre rá már egy ezresért kínálta molyon. Szomorú lettem. Ha mondja, hogy megnőtt az ára, annyiért is megvettem volna. Viszont nekem is vannak elveim, ha engem levegőnek néznek, nem fogok 10 körömmel kaparni az ügy érdekében.

Szeretném hinni, hogy ti is kedvet kaptok egy kis könyvtárazáshoz! Az elmúlt másfél hétben kétszer is voltam! Akiket felkérnék, mert tudom, hogy járnak könyvtárba:
Liliane Evans, A művészet nyelve
Rhysciar, Ryan Könyvespolca.


Ha Te is kedvet kaptál hozzá, válaszolj bátran, kíváncsi vagyok a te könyvtáras élményeidre is!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon örülök, hogy tetszett a tag, és kitöltötted! Jó volt olvasni a Te válaszaidat is! Köszönöm!

    VálaszTörlés