2017. szeptember 13., szerda

Top 5 Szerda #34

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.



Sziasztok!
Mai témában olyan könyveket kell bemutatni, amihez szerinted vakon érdemes nekikezdeni. Értem ezt úgy, hogy nem nézel előtte ajánlókat, nem olvasod el a fülszöveget, mert akkora spoilereket lőnek le benne, hogy ihaj. Én általában így olvasok könyvet, úgyhogy ehhez a témához érdemben nem tudok hozzászólni. Viszont nem szerettelek volna titeket Top 5 Szerda nélkül hagyni, úgyhogy nem voltam rest segítségért folyamodni! Megkerestem kedvenc bloggereimet, hogy ajánljanak ők nektek ilyen típusú könyveket! Az itt felsorolt könyvek és indoklás az ő tollaikból származik. A nickneveikre kattintva a molyos profiljukat, a blog neveikre kattintva a blogjaikat éritek el. Kövessétek, olvassátok őket, nagyon szeretem őket olvasgatni, remélem, találtok nálunk magatoknak olvasnivalót! Nagyon köszönöm nektek, hogy részt vesztek az eheti Top 5 Szerdában, és ilyen készségesen vállaltátok a vendégszereplést! A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel, addig a blogjaik linkjét teszem a neveik alá! Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjenek kedvenc bloggereim ABC sorrendben!
„Úgy gondolom, hogy a cím önmagában már érdeklődővé teszi az olvasót, hiszen miért áruló? Mi fog történni? A fülszöveg ezzel szemben visszavet ebből a lelkesedésből, hiszen nem adja vissza teljes egészében a könyvben rejlő izgalmakat. Úgyhogy jobb a cím által felkeltett kíváncsisággal belevetni magunkat a regénybe.”
Amalthya többet is ajánlott, mert nem írtam meg neki elég korán, hogy egy is elég, és ha már dolgozott vele, én nem szűkítem le az övét csak egyre. Mit érne a Top 5 Szerda egy kis csalás nélkül, nem?
„Legjobb, ha úgy kezded el, hogy semmit, de semmit nem tudsz róla. Akkor sincs baj, ha már elolvastad a fülszöveget, mert a végén akkorát csavarnak a sztorin, hogy azonnal kézbe akarod venni a következőt.”
„A fülszöveg szerencsére nem árulja el a csattanót, de hidd el, nem szeretnéd, ha spoilerbe futnál. Én mindenfélére számítottam, csak arra nem, ami történt.”
„Készült belőle film is, azt hamarabb láttam, mint hogy a könyvet olvastam volna. Különlegessége a könyvnek, hogy már az elején összetöri a szíved, és utána próbálja meg összerakni a darabokat.”
„Colleen Hoover nem bízta a véletlenre, neki nem volt elég egy nagy plot twist, legalább ötöt írt a könyvébe.”
„Amilyen átlagos tinirománcnak tűnik az elején a könyv, hát annyira nem az. Végig motoszkált bennem egy érzés, hogy valami nem stimmel. Soha nem fogom elfelejteni.”
„Egy időben nagyon hype-olták, én is olvastam, és nem értettem a rajongást körülötte. Tök átlagos könyv, még csak nem is történik benne semmi különös. Mígnem egy „aprócska” infó kiderül, és az egészet más megvilágításba helyezi.”
„Emlékszem, hogy annyira felkapták egy időben a könyvet, hogy a csapból is az folyt. Általában nem harapok a hasonlókra, de ennek annyira megfogott a címe, hogy nem bírtam ki! Elolvastam. Szerintem ez tipikusan az a könyv, amit mindenféle előzetes utánajárás nélkül érdemes elolvasni. (Utólag – a könyv elolvasása, a film megnézése után – elolvastam a fülszöveget és még utólag is elriasztott a regénytől!)”
„A magam részéről már nem igazán olvasok fülszövegeket, pont azért, mert sajnos már nem egyszer szaladtam bele spoilerbe. De amikor angolul olvasok, és olyan könyvek után kutatok, amikről még nem hallottam, ez elkerülhetetlen.
Épp ezért pont néhány hete jártam úgy, hogy egy könyv, az Alex, Approximately fülszövege a legnagyobb csavart lelőtte – az első mondatban! És oké, értem én, hogy olyan fordulat volt, amire elég nagy eséllyel fogadtam volna már a könyv legelején, de még így is elvette azt a halvány bizonytalanságérzetet is, ami benne lett volna az emberben olvasás közben. És ha ez még nem lett volna elég, a biztonság kedvéért egy olyan eseményt is elspoilerezett, ami – direkt figyeltem – nagyjából a könyv 60%-ánál történt. Úgy állította be a fülszöveg, mintha ez a jelenet indította volna be az eseményeket, miközben bár fontos a cselekményben, mire ide jutunk, addigra már annyi minden történt…”
„Na, ez a tipikus példa arra, hogy mégis, mi a jó csuda jár egyes emberek fejében???
A mi kiadásunkban a fülszöveg nemhogy ellő pár csavart. Á, az túl egyszerű lenne. Konkrétan inkább leírja a könyvben lévő 4-5 elbeszélés teljes tartalmát, végkifejlettel együtt. Jó, a történetek itt nem annyira fordulatosak, de azért mégis…
Lehet, hogy nem a legnépszerűbb könyv, de nekem ez volt a legsokkolóbb. (Sőt, végigpörgetve az olvasmánylistámat kb. az egyetlen sokkoló.)”
Egyébként, mikor meséltem páromnak, hogy mi lesz a téma, ő említett egyet az én olvasmányaim közül. Leiner Laura Bexi sorozatának első részének végén található egy rész a következő könyvből. A könyv akkora függővéggel zárul, hogy ha elmesélném, az is hatalmas spoiler lenne. Viszont az a pár oldal, amit bent van a következő részből, lelövi a poént! Minek csigáz fel, ha utána meg padlóra küld? Nem is értettem.
Ennyi lett volna mára a Top 5 Szerda, kicsit több, mint 5 könyvvel, de 5 nagyon kedves ember közreműködésével! Nem győzöm azt mondani nektek, hogy köszi! Jövő heti téma: Fancast. Vagyis arról lesz szó, hogy kiket szeretnék a kedvenc karaktereim szerepében látni a filmvásznon?
További résztvevők:
T5W bejegyzés:
Dorka, Arwen, GorkieWandamaciLuthienlovemagicDóriHelieHikariMeeraval_Marnath
Többiek:
Judy, Vicky


fejléckép forrása: Meme stock market

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése