2017. november 27., hétfő

Népszerűtlen Vélemények Könyves Tag


Sziasztok!
Erre a Tagra Instagramon hívott ki Girlwithoutwingsbooks, alias Lindsay, akinek innen is köszönöm a felkérést! Nem felejtettem ám el! Az ő kitöltését IDE kattintva eléritek! Kövessétek be Instán, ő szokta kitenni minden hónapban a könyves posztos bejegyzést, amiből igyekszem minél többet megcsinálni. Bár nálam általában ez úgy néz ki, hogy amikor időm engedi, akkor egymás után felteszek 5-6 képet és elárasztom vele a követőim falát! A most következő kérdéssor olyan pontokat tartalmaz, amik miatt lehet, hogy a válaszaimmal nem fogtok egyet érteni, de remélem, hogy velem maradtok a végéig! A Tag eredeti videóját ITT találjátok!
1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, ami neked nem tetszett!
Patrick Rothfuss: A királygyilkos krónikája. Az első könyvön nagy nehezen átrágtam magam, de a másodikon már nem tudtam. Nekem nagyon lassú volt. Utólag rájöttem, hogy velem volt a baj. Túl nagy elvárásokkal indultam neki. Nem tudtam sok mindent a történetről, de az oldalszám, és a sorozat neve, valamint az, hogy mindenki isteníti, nekem azt a tévképzetet adta, hogy ez egy izgalmas regény, pörgős eseményekkel. Hát ez nem nagyon van benne, és én meg olvastam, és mondogattam magamnak, hogy nah majd most indul be, a következő fejezetben már biztos lesz izgalmas csata! Aztán nem lett, és én nagyon untam.
2. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit mindenki más utál, de te szereted!
Kicsit fura ez a kérdés, hogy lehet valami népszerű, ha mindenki utálja? Bár az eredeti kérdéssorban is így van. Egyet tudnák igazán mondani, de ide is kicsit túlzás a „mindenki” jelző. Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiája az, ami a könyves környezetemből többeknek nem tetszett, viszont én szerettem. Tingli tangli kis rózsaszín szerelmes történet, akkor pont erre volt szükségem. Xemerius meg azóta is nagy kedvenc! Ma már lehet, nekem sem tetszene úgy, mint majdnem két éve.
3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő nem azzal jön össze, akivel te szeretnéd!
A szerelmi háromszögekkel engem ki lehet kergetni a világból. Komolyan, már kitalálhatnának egy rejtett kis fülecskét a borítókra, hogy megnézhesd, hogy lesz-e benne szerelmi háromszög vagy sem. Akit ide mondanák, az Katniss Az éhezők viadalából. Egy kis spoiler rész alatt kifejtem: Peeta sosem volt számomra pozitív karakter. Nem értettem, miért jött össze vele Katniss. Nagyon randomra sikeredett. Viszont azt sem értettem, hogy Katniss miért haragudott meg Gale-re? Gale kitalált egy bombát a háborúban, de ő az ellen volt, hogy bevessék. Nem ő irányította őket, nem ő használta. Miért rá haragudott? Amúgy én egyikükkel sem jöttem volna össze Katniss helyében. (Kijelöléssel láthatóvá válik a szöveg!)
4. Egy népszerű vagy szeretett szereplő, akit te nem igazán kedvelsz!
Lecsekkoltam a molyon, hogy kedvencelés szerint, kik a legnépszerűbb szereplők. Az első ötből, akiket ismerek, azok sem igazán a kedvenceim, de aki nagyon nagyon nem, az Cortez, A Szent Johanna gimiből. Én nem értem, mit evett benne Reni. Hozta a titokzatos rosszfiú image-t, de nem tudtunk meg róla szinte semmit, aztán egyszer csak lamour. Random volt, nem logikus, és nem életszerű.
5. Egy népszerű műfaj, amit te nem igazán olvasol!
Erotikus romantikus. Bár mondhatnám a sima romantikust is. Nagyon ritkán olvasok szerelmes regényeket. Sőt, sokszor azt vallom, hogy a romantikus szál képes elrontani egy komplett fantasy regényt. Felesleges, nem ad hozzá a történethez, csak azért van benne, hogy több olvasót vonzzon.
6. Egy népszerű szerző, akit nem sikerült igazán megszeretned!
Sarah J. Maas. Egy könyvét olvastam, az Üvegtrónt, de sem a könyv, sem a karakterek, sem a stílus nem igazán jött át. Azóta pedig akkora hype veszi körül, ami taszít, így nem is tervezek egy ideig biztos tőle még olvasni. Az olvasási stílusom is elkanyarodott a YA témától mostanában, úgyhogy simán elképzelhetőnek tartom, hogy egy életre elváltak útjaink.
7. Egy népszerű toposz, amiből már eleged van!
Emiatt lehet, hogy tényleg keresztben le fogtok nyelni. Nekem kicsit már sok, hogy ennyire rámennek a könyvekben a másságra. És most nem csak a szexuális beállítottságra gondolok. Nagyon népszerű manapság mentális betegségekről írni, kirekesztettségről, bántalmazásról, faji hovatartozás kiemeléséről, vallási megkülönböztetésről. Ami nem baj, félre ne értsetek. Csak ne akarja mindenki az én torkomon lenyomni, hogy márpedig „diversity diversity hátán”. Nagyon sok Booktuber csinál diversity bingot, diversity hetet, diversity read-a-thont, én pedig nem szeretem, ha ennyire erőltetnek valamit, és kb. úgy állítják be, hogy aki nem olvas így, az rossz. Nincs bajom, ha valaki meleg, lelki beteg, zsidó, ateista, színes bőrű, kutya jelmezben szeret élni, csak ne azzal akarják eladni nekem a könyvet, hogy azért vedd meg és olvasd el, mert ebben a történetben valaki más, mint a megszokott. A történet adja el magát nekem, ne ez.
8. Egy népszerű sorozat, ami teljesen hidegen hagy!
Tüskék és rózsák udvara, Üvegtrón, Luxen, A Párválasztó, Gyönyörű sorscsapás, Perfect Chemistry; csak, hogy a moly legnépszerűbb sorozataiból válogassak.
9. Azt mondják, a könyv mindig jobb, mint a film. Mégis, melyik az a sorozat- vagy filmadaptáció, ami jobban tetszett, mint a könyv?
Ezt már szerintem írtam valahol, de nekem Anne Rice: Interjú a vámpírral című könyve egyáltalán nem tetszett, míg a filmet nagyon szeretem. Nekem nem jött át ez a stílus, untam, lassan haladtam vele, hosszú körmondatok voltak benne és egyszerűen nem nekem való.
9+1. Egy karakter, akit mindenki más utál, de te szereted!
Ez a pont az eredeti kérdéssorban nem szerepel, de Lindsay beletette, és milyen jól tette, tökre beleillik a tag profiljába! Viszont ez egy elég nehéz kérdés! Volt egy Top 5 Szerdánk, ahol olyan karaktereket kellett összeszedni, akik negatívként vannak beállítva, de mi mégis kedveltük. De őket se mondanám úgy, hogy mindenki utálta őket. Sőt, több ilyen karakter kifejezetten népszerű. Én mégis innen mondanék egyet, mégpedig Szellemet, A. M. Aranth: Oculus című regényéből. Ő egy igazi kis szemétláda, aki világuralomra akar törni, mindemellett mesterséges intelligencia. Tuti engem is felhasználna a céljai érdekében gond nélkül, és elhitetné velem, hogy ez így van jól. Nem szeretni való, de bírtam, főleg a szövegét!
Ez lett volna mára ez a népszerűtlen vélemény tag! Akiknek a válaszaira pedig kíváncsi lennék:
Dorka, Anya olvas
Dóri és Petya, M & G (Tudom, hogy a blog Dórié, de mindkettőtök válaszára nagyon kíváncsi lennék!)
AniTiger, Hagyjatok! Olvasok! (Láttam, hogy régebben már megcsináltad, de hátha változott valamelyik válaszod azóta ^^)
Anna, Lap lap után
Bízom benne, hogy elvállaljátok, és olvashatom a válaszaitokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése