2017. december 29., péntek

Klasszikus olvasási kihívás TBR


Sziasztok!
Már csak pár nap, és elindul a kihívás! Én már nagyon izgatott vagyok! Ha még nem olvastatok volna a kihívásról, IDE kattintva minden információt megtaláltok! Ha szeretnétek klasszikus könyvek olvasásával könyveket nyerni, csatlakozzatok hozzánk! Dorka már elkészítette a saját olvasási listáját, melyet IDE kattintva leérhettek! Mint, ahogy Dorka, én is a zöld sort választottam erről a pályáról:



Zöld sor:
Romantikus regény: Gárdonyi Géza: Ida regénye
Mostanában több ember toplistájában is olvastam erről a regényről, Gárdonyitól olvastam már az Egri csillagokat, ezért úgy gondoltam, besuvasztom ezt a regényt is a kihívásba! Annyit tudok róla, hogy romantikus és a gyermekkönyvtári részen is található belőle kötet, úgyhogy gondolom valahol kötelező olvasmány is. Talán így nem lesz olyan nehézkes a szövegezése.
Mikor még voltak Ulpius boltok, nővérem megkért, hogy vegyem meg neki Győrben a Szürke ötven árnyalata 2. és 3. részét. Éppen kettőt fizet hármat vihet akció volt, és én ezt a könyvet választottam harmadik könyvként. Ennek már több éve, viszont a könyvet azóta sem olvastam el. Éppen itt az ideje, hogy ezzel is csökkentsem az itthoni olvasatlan regényeim számát!
20. században íródott történet: George Orwell: 1984
Orwell már régóta olvasásra váró író. Sokat hallottam róla, rengeteg mai regény alapját képezi. Szeretném tudni, miért szeretik annyian, mitől lett alap sci-fi mű. Az új Európa kiadós borító egyszerűen eszméletlen lett! Imádom!
Férfi író regénye: Charles Dickens: Twist Olivér
Amikor anyumat elköltöztettük a nagy lakásból, mindannyian átnéztük a családi könyvtárat, ő pedig az egyik volt azok közül, akiket én is magamhoz vettem, és beintegráltam a saját kis magánkönyvtáramba. Dickenstől idén olvastam a Copperfield Dávidot, ami nagyon tetszett, úgyhogy nagy reményekkel nézek ez elé a könyv elé is.
Közös mező:
A filmet nagyon imádom, a könyv is régóta várólistás. Annyit tudok erről a kiadásról, hogy kétféle színnel vannak benne a szövegek. Kicsit furcsa, hogy a neveket is lefordították, de majd megszokom. Bastian és Atreju még mindig jobban a számra jön, mint Barnabás és Atráskó.
Bónusz mezők:
Válassz egyet a listából: George Orwell: Állatfarm
Lehet, kicsit furcsának gondoljátok, hogy a saját listámból választok. A listából ez az egyetlen, amit nem olvastam még, pont azért raktam a listára, hogy ezt is el tudjam olvasni! Szintén hasonló okok vezérelnek, mint az 1984 kapcsán. Nagyon kíváncsi vagyok rá, nem is olyan hosszú, úgyhogy bizakodó vagyok.
Mint a Twist Olivér, ő is költözéskor került a birtokomban. Mindhárom történet nagyon érdekel, filmben már mindet láttam. Leginkább a Gulliver izgatja a fantáziám, mert tudom, hogy gyerekmesének van beállítva, de egyáltalán nem gyerekeknek szól a mondanivalója.
Klasszikus fantasy: J. R. R. Tolkien: A hobbit
Többen ajánlottátok már nekem ezt a könyvet, mikor megtudtátok, hogy A gyűrűk urán nem tudom átverekedni magam. Azt mondták nekem, hogy könnyebben olvasható, és olvasmányosabb. Kicsit tartok tőle, de hiszek azoknak, akikkel beszéltem a könyvről.


Michael Ende könyvét, mint látjátok, mindketten választottuk valamelyik ponthoz, így azt szeretnénk majd közösen értékelni is. Kissé ambiciózusra sikeredett a listám, viszont vannak benne egész rövidkék is. Bízom benne, hogy mindegyiket sikerül majd elolvasni! Az elsődleges célom, hogy a fősorommal végezzek a kihívás végéig, de talán meglesz mind a nyolc! Ti elkészítettétek már a listátokat? Használjátok a molyos zónát, ha meg szeretnétek mutatni, miket fogtok velünk olvasni!  ITT megtaláljátok! Már a képeket is várjuk szeretettel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése