2017. december 31., vasárnap

Könyves fogadalmaim 2018 évre


Sziasztok!

Az utolsó Top 5 Szerda bejegyzés arról szólt, hogy milyen kívánságaink vannak 2018-ra. Egyrészt innen, másrészt onnan, hogy sok bloggernél láttam hasonló fogadalomtételeket, úgy döntöttem, hogy én is írok pár pontot, amiket le tudok ellenőrizni év végén, hogy sikerültek-e.

1. Legalább 50 könyv elolvasása 2018-ban.
Nem hiszem, hogy ezzel gond lenne, idén 60 lett a fizikális könyvek száma, talán jövőre is sikerülni fog.
2. Több hangoskönyv hallgatása munka közben.
Idén többet hallgattam, mint eddigi életemben, de tudnék még ezen a számon növelni. Sok könyvet, amit amúgy nem biztos, hogy elolvasnák, legalább megismerem azáltal, hogy meghallgatom.
3. Havonta legalább egy klasszikus könyv elolvasása.
Ezzel annyiban csalok, hogy nem kell minden hónapban olvasni, legyen év végére 12. A januárban olvasott klasszikus könyveim viszont csak egynek számítanak!
4. Több novelláskötetet olvasni.
Idén elolvastam párat, és nagyon szerettem. Elkezdtem gyűjteni a kiszemelteket, ha ajánlanátok még, írjatok bátran. ITT a lista, amiket eddig feltettem. Nagyrészt inkább fantasy témában szemezgettem, de azért került rá más is.
5. Sikeresen teljesíteni a Várólista Csökkentés 2018 kihívást.
Két polcom is készült hozzá, egy ALAP lista és egy ALTERNATÍV lista, a legjobb az lenne, ha mindkét polcot kimaxolnám az idén, ami azt jelenti, hogy elolvasom őket.
6. Sikeresen teljesíteni a 2018 a magánkönyvtár éve kihívást.
IDE is van polcom, ehhez nem csináltam alternatív listát, mindet el kell idén olvasnom!
7. Legalább 20.000 oldal fantasyt olvasni.
Van egy kihívás, ahol 5 év alatt 100.000 oldal fantasyt kell elolvasni. A legutolsó frissítésnél 27.500-nál jártam, 2016 január 1. óta érnek az olvasások. Ami azt jelenti, hogy most már 40.000-nél kéne járnom, de majd behozom. Vagy nem, de igyekszem.
8. Nagyrészt saját könyveket olvasni az első fél évben.
Nagyon elkanászodtam ezen a téren, amit majd holnap is fogtok látni az évösszegző bejegyzésemben, hogy az idei beszerzéseimből milyen keveset olvastam el. Sokat voltam könyvtárban és elhanyagoltam a drágaságaimat. Részfeladatként felírtam magamnak, hogy a régebbiekkel kezdjek, de ezt inkább nem rakom ki külön feladatnak.
9. Nem veszek részt újabb olyan kihíváson, ahol mások mondják meg, mit olvassak.
A futó dolgokat még megcsinálom, de nem jelentkezem többre. Kissé ellentmondásos ez a dolog. Nagyrészt idén is olyanra jelentkeztem, ahol én állítottam össze a listát és abból választottak nekem egyet egy hónapra. Viszont más úgy olvasni, hogy bármit olvashatok, és más úgy, hogy megmondják, mikorra legyen meg. Mi van, ha épp nincs hozzá kedvem? Emiatt ezeket most hanyagolni fogom. A fent említett két kihívás annyiban más, hogy az alap terveimhez is igazodnak, és egy elég hosszú időintervallum áll a rendelkezésemre.
10. Továbbra is élvezzem az olvasást és a blogolás.
Talán ez lesz a legegyszerűbb fogadalom betartása mindegyik közül, de az egyik legfontosabb. Amint azt látom, hogy már nem nyújt akkora örömöt, valamit változtatni fogok. De nem festem az ördögöt a falra.

Ez lenne az én tízes listám, jövő decemberben meglátjuk, hogy is alakult, de szerintem félévkor is csinálok majd egy ellenőrzést, főleg a 8. pont miatt. Idén a sorozatokhoz nem merek fogadalmat tenni, úgy érzem, nem sikerülne, de szeretnék minél több sorozatot befejezni. Ti szoktatok fogadalmakat tenni? Mit fogadtatok meg 2018-ra?

2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Nem igazán szoktam megfogadni dolgokat. Vagy ha mégis, nem ennyire részletesen, és csak pár dolgot. Leginkább ezek év közben törnek rám, de idén igyekszem mindent az év elején összeszedni.
    Egyébként nagyon tetszik, hogy ennyire részletesen kidolgozott, megfogalmazott terveid vannak. Remélem, hogy sikerül idén mindent megvalósítanod.
    Drukkolok! :)
    Viktória.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm :) Általában én sem szoktam leírni, de azért vannak célok minden év elején, amit szeretnék elérni, csak eddig nem írtam le. Nem csak könyvesek, hanem magánéletbeli célok is. Most kedvem volt leírni, hogy lássam majd év végén, hogy is teljesítettem ^^

      Törlés