2018. február 14., szerda

Archív Top 5 Szerda #2

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Múlt héten már láthattátok, hogy kihagyom az idei februári témákat, és előveszek egy korábbi évet, egészen pontosan a 2014-es évet, és annak a témáit fogom nagyrészt elkészíteni februárban, mert nem tudom az aktuális témákat úgy átvariálni, hogy akár egy kicsit is hű maradjak az eredeti kiíráshoz. Ma olyan közismert írókat szedek össze, akiktől még nem olvastam, de szeretnék. Azokat fogom megmutatni, akik a következő egy-két hónapban nincsenek tervben, szóval Mark Lawrence és Anthony Ryan ezért nincs benne, ha esetleg hiányoltátok volna.  A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket! Az eredeti téma, amiben a többiek nagyrészt tevékenykedni fognak: Kedvenc nő/nő szerelmi kapcsolat.


Forrás
Még mindig nem jutottam el a Trónok harcáig. Viszont a sorozat már annyival előrébb jár az elejétől, hogy egyáltalán nem tartok a spoilerektől. Nem ígérgetek magamnak már semmit, amikor kedvem szottyan hozzá, majd úgyis elkezdem. Tudom, hogy érdekel, de jelen esetben más jobban izgatja a fantáziám. A sárkányok és a közelgő tél még várat magára.



Forrás
Legalább másfél éve nálam van anyukám könyve, de úgy érzem, még egy darabig nálam is fog maradni. Rengeteg jót hallottam a Horgonyhelyről, a borítója eszméletlen, akárhányszor felhozom, hogy már ideje lenne olvasnom, mindig akad valaki, aki mellbedobással támogatja az ötletet, mégsem állok neki sosem. Ott van már a polcomnak a kézközelben lévő résznél, minden nap rálátok. Talán ez majd motivál!


Forrás
Szintén hasonlóan vagyok vele is, mint Martin bácsival, a Shannarát addig nem nézem meg, míg nem olvasom el a sorozatot. Tavaly egy könyvtári leértékelésen sikerült megvennem a sorozatot potom pénzért, nem tudtam otthagyni. Megviseltek már, de nincsenek szétesve. Azt hallottam, hogy nagyon epic és jó sorozat, úgyhogy tényleg el fogom olvasni, főleg, ha már meg is vettem.



Forrás
Egyszer kellett valami kihíváshoz állatos könyveket keresni, és akkor tudatosodott bennem, hogy ifjú korom egyik kedvenc filmje, a Fehér Agyar, egy Jack London adaptáció. Akkor rájöttem, hogy még sosem olvastam Jack Londontól. A Fehér Agyar lesz az első, és attól függően, hogy az mennyire tetszik, elképzelhető, hogy más művét is el fogom olvasni, mint mondjuk a Martin Edent vagy A vadon szavát.



Forrás
Nem azért került az írónő a szemem elé, mert nemrégiben elhunyt. A Szigetvilág varázslójára már 2016-ban felhívták a figyelmem, mikor is olyan fantasy könyvekről kértem ajánlást, amik a zsáner alapműveinek számítanak. Ez a kötet is köztük volt. Aztán kijött tavaly a Valós és valótlan dupla kötetes novelláskötetet, amikor újra előtérbe került nálam az írónő munkássága. Szeretnék tőle hamarosan olvasni, de nem tudom magamnak megígérni, hogy nemsokára sorra kerítem. Kíváncsi vagyok a stílusára, hogy egy 1968-as fantasy hogyan is néz ki, milyen konfliktusok, milyen lények vannak benne. Felcsigázott, hogy még mindig olyan műnek tartják nyilván, ami olvasásra érdemes, és nem ment még ki a divatból.

Az Archív Top 5 Szerda második bejegyzésének is a végére értünk! Jövő héten lesz még egy rész, ezt bizton állíthatom, aztán, hogy mikor tér vissza a rovat, az azon múlik, hogy Sam milyen témákat talál ki a jövőre nézve. Szeretnék együtt haladni a többiekkel, de erőltetni nem fogom, hogy érződjön a bejegyzésről az izzadtságszag. Ti milyen közkedvelt íróktól nem olvastatok még, akiket terveztek? Hátha találnék köztük magamnak is olvasnivalót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése