2018. március 21., szerda

Top 5 Szerda #53

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.



Sziasztok!
Pár hét kihagyás után újra jelentkezik a rovat! A téma: kedvenc Sci-fi és Fantasy, ami nem könyv! Ha a témában szerepel a „fantasy” szó, Réta rárepül! Nem hagyhattam ki. Klaviatúrát ragadtam, és kigondoltam a Top Ötös listámat! Inkább filmek lesznek, mint más média. A múltkori fantasys tag-ben volt egy filmes kérdés, ott nem fejtettem ki, csak felsoroltam pár kedvenc filmemet. A T5W Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A molyos zóna linkjét ITT találjátok, ahol megnézhetitek az egyre bővülő bejegyzéseket!

Régi Star Trek filmek
Forrás
A Kirk és Spock féle régi Star Trek időszak, akár a filmek, akár a sorozat. Az a verzió, mikor a kis távbeszélő kütyüjük olyan vicces hangot adott ki és látszott, hogy az ufókat emberek alakítják. Nagyon szeretem azokat. Főleg az a rész tetszik, mikor visszajönnek a Földre a múltba, Star Trek IV: A hazatérés. Meg az előzménye, a Khan haragja. Valamiért sokkal jobban élvezem ezeket a filmeket, mint az új, korszerű és sokkal látványosabb társait. Valahogy ebben látom a szívet, amit a színészek és a készítők beletettek. De lehet, hogy túl szentimentális vagyok.


Régi Star Wars filmek (Eredeti trilógia)
Forrás
Itt is majdnem hasonló érveim vannak, mint feljebb. Csak ezekhez hozzájárul a fiatal Han Solo és az evokok! Imádom azokat a szőrös kis állatokat! És olyan jó, hogy nem animálva vannak, hanem emberek öltöztek be kis macikáknak! Én fiatal vagyok ahhoz, hogy akkor láttam volna, mikor megcsinálták a filmeket. Viszont bátyám jóval idősebb nálam, ő akkoriban fiatal volt. Ő nagyon szereti ezt a világot, makettjei vannak, poszterei voltak, a lázadók jelét festette az ajtója belsejére, nagyon menőn nézett ki, Star Warsos játékokkal játszott. Ezek átragadtak rám is. Akkoriban, mikor engedett leülni a számítógépéhez játszani, sokat játszottunk a Rogue Squadron nevű repülős játékkal, amit imádtam! Bár nézni is szerettem, ahogy ő játszik, mert ő tudott! Nekem valahogy sosem sikerült körberepülni és körbetekerni kötéllel az AT-AT-t, hogy felboruljon!


Forrás
Ez új generációs szerelem. Nem mindegyik Marvel filmet szeretem úgy igazán, de a legtöbbet moziba láttam, és ezek után is a moziban szeretném megnézni, nagy képernyőn. Itt viszont már a modern kori látványvilág az, ami megfogott. Nagyon igényes, akciódús és van mögötte történet. Igen, tudom, hogy ez sok filmről elmondható, de nekem csak ötöt volt szabad felhoznom, és a komplett univerzum említésével is csaltam már picikét.


Forrás
Nagyon szerettem A Gyűrűk Ura filmeket. Bátyám (kettő van, ugyanarról van szó, akiről az előbb), nagyon szerette a könyveket is, sajnos ez rám nem gyűrűzött át. Viszont, ezen filmek premierjénél már én is fiatal voltam, és annyira grandiózus volt, mikor először láttam! Emlékszem, hogy még jó sokat kellett várnunk az amerikai és a magyar premier között, ráadásul meg kellett várni, hogy fent legyen az online plázában, hogy meg tudjuk nézni. Jelen szempontból mondjuk ez nem lényeges. Ami a lényeg, hogy a látvány, a zene, a karakterek, a színészek, mind-mind hozzájárultak a szerelem kialakulásához. Legolas és Gimli kapcsolatát nagyon imádom a filmben. Nem mellesleg Aragorn is nagyon megfogott, mint persze sok más embert is. Bár jobban szerettem Arwennel való kapcsolatát. Nagyon szép szerelmi történet szerintem. Volt egy barátnőm még a középiskolában, aki a bátyjával egymás után megnézte a három rész vágatlan rendezői változatát. Azért az kemény, nem?

Forrás
Egy kakukktojás a filmek után! Ha hallgatom az együttes zenéjét, egyből sárkányos-hősös-harcolós-varázslós vidéken érzem magam. Berakom ide pár kedvenc nótámat tőlük, amit egyébként baromi nehéz volt kiválasztani. Tudjátok úgy volt, hogy úh ez is jó, úh ez is milyen jó, inkább ezt… Ők egy olasz szimfonikus power metal zenekar, az egyik elsők, akik megszerettették velem a rockzenét, emiatt örökké fontos helyet fognak elfoglalni a szívemben. Én még Rhapsodyként ismertem meg őket, 2006-ban változtatták meg a nevüket arra, amit most is használnak. Mint utólag megtudtam, sajnos énekest váltottak, de az új énekessel is jól szól a Land of Immortals! Hallgassátok, szeressétek!





Igaz, hogy bármilyen médiából lehetett választani, én mégis majdnem csak filmeket emeltem ki, bár említettem egy játékot és egy zenekart is. Már egy ideje nem játszom számítógépes játékokkal, az említett Rogue Squadron mellett az Age of Empire és a World of Tanks volt a két játék, amivel igazán sokat játszottam életem során. Ti milyen fantasy műveket kedveltek még a könyveket kívül? Játék? Film? Zene?

1 megjegyzés: